۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۲۲۶۵۴۲
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا هشدار داد؛

خطر نفوذ جریان های انحرافی در مجالس عزاداری حسینی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با هشدار به خطر نفوذ جریان های انحرافی در محافل و مجالس عزاداری حسینی، گفت: این جریان انحرافی در حال رونق گرفتن است و به مرز هشدار رسیده است.
نماينده ولي فقيه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام یدالله غلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا شب گذشته در جلسه شئون فرهنگی استان در ساری با هشدار به خطر نفوذ جریان انحرافی در محافل و مجالس عزاداری حسینی، گفت: این جریان انحرافی در حال رونق گرفتن است و به مرز هشدار رسیده است.

 

وی با تأکید بر این که هیأت های عزاداری باید هوشیارانه تر از گذشته عمل کنند، افزود: نباید اجازه داد تا جریان های انحرافی در مجالس عزاداری امام حسین(ع) و هیأت های مذهبی نفوذ کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که عاشورا با ولایت پذیری و توجه به ارزش ها معنا می یابد، گفت: جامعه امروز نیازمند بهره گیری از ارزش های عاشورایی است.

 

وی با بیان این که حماسه حسینی پس از هزار و 400 سال امروز پرشور تر از هر زمان دیگری در جامعه اسلامی پویا و زنده است، خاطرنشان کرد: شور و شعور حسینی به حتم دشمنان اسلام را در رسیدن به توطئه های شوم ناکام خواهد گذاشت.

 

حجت الاسلام غلامی به تلاش دشمنان برای ترویج خرافه و بدعت در عزاداری های ماه محرم اشاره کرد و گفت: اصل آیین عزاداری امام حسین(ع) باید با تلاش مبلغان دینی از تحریف  و بدعت های نوبنیاد مصون باقی بماند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا، عزاداری ماه محرم را یک سرمایه بزرگ برای جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امت اسلامی به ویژه شیعیان باید تلاش کنند تا از نفوذ افکار انحرافی دشمنان در این سرمایه بزرگ دینی جلوگیری شود.

 

حجت الاسلام غلامی بر ضرورت تکیه بر مستندات تاریخی و واقعی در تقویت برنامه های عزاداری حسینی تأکید کرد و گفت: بهره گیری از رهنمودهای علما و روحانیان در عزاداری ها می تواند در غنای این برنامه ها بیافزاید.

 

وی به نقش مبلغان دینی در نشر اندیشه های مکتب تعالی بخش اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: یکی از رسالت مبلغان دینی در ماه محرم و صفر تبیین و انتقال ارزش های عاشورایی با استفاده از قالب های بدیع و جذاب به نسل جوان است.

 

حجت الاسلامی غلامی با بیان این که نسل جوان جامعه ثابت کردند که تشنه بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) هستند، تصریح کرد: اگر اهداف نهضت حسینی به شیوه ای تأثیرگذار و جذاب به جامعه معرفی شود به حتم از تأثیرپذیری بهتری برخوردار خواهد شد.

 

وی بصیرت را یکی از درس های بزرگ قیام عاشورا دانست و با بیان این که عزاداری حسینی باید با درک بصیرت حسینی نیز همراه باشد، خاطرنشان کرد: توجه ظاهری به قیام عاشورا نباید در جامعه دینی رسم شود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با تأکید براین که درک حقیقت نهضت حسینی نیازمند نگاهی عمیق به این رویداد و واقعه عظیم تاریخی است، تصریح کرد: نگاه ظاهری به نهضت حسینی نمی تواند تعالی بخش باشد.

 

وی با بیان این که نبود بصیرت حقیقی مهم ترین مشکل مردم کوفه در دوران امام حسین (ع) بود، ادامه داد: کوفیان چون مبانی معرفتی آن امام همام را درک نکرده بودند مرتکب آن اشتباه تاریخی شدند.

 

وی با تأکید بر ارتقای نفوذ کلام از طریق ارتباط عاطفی با مخاطبان، یادآور شد: روزهای دهه نخست ماه محرم فرصت مناسبی برای پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر است و روحانیت باید به شکل جدی این مبحث را برای نسل جوان تبیین کند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با گلایه از وضعیت حجاب در حاشیه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، خاطرنشان کرد: برخی از رفتارها و حرکات عزاداران حسینی در شخصیت نظام جمهوری اسلامی نیست.

 

حجت الاسلام غلامی با بیان این که عزاداری‌های محرم باید حاوی پیام باشند، گفت: باید با شناسایی شعرای انقلابی و ولایی از اشعار جدید در زمینه حجاب و عفاف، حلال و حرام، ولایت و رهبری در مراسم عزاداری و سینه‌زنی استفاده شود.

 

وی بر ضرورت به روز شدن اطلاعات و سطح علمی مبلغان اعزامی در ماه محرم تأکید کرد و گفت: تقویت سطح علمی مبلغان دینی به حتم به غنای مراسم عزاداری حسینی در بر خواهد داشت./950/پ202/ب1

ارسال نظرات