۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۲۶۸۵۰
به دلیل تقارن 13 آبان با روز عاشورا انجام می شود؛

تلفیق راهپیمایی 13 آبان با عزاداری عاشورا در خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: به دلیل تقارن سیزدهم آبان امسال با روز عاشورا، مراسم راهپیمایی و تظاهرات روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با عزاداری عاشورای حسینی به صورت تلفیقی در این استان برگزار می شود.
عزاداري عاشوراي حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی عصر سه شنبه در نشست ستاد برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان خراسان شمالی، با اشاره به همزمانی سیزدهم آبان ماه امسال با عاشورا، اظهار داشت: به دلیل این تقارن؛ امسال مراسم راهپیمایی و تظاهرات روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در این استان به صورت تلفیقی با مراسم عزاداری روز عاشورا برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که در این روز هیأت های مذهبی و عزاداری در سطح خیابان های شهرهای استان دسته روی دارند، اضافه کرد: همزمان با دسته روی هیئات، تظاهرات شرکت کنندگان و عزاداران حسینی از ساعت 10 صبح آغاز شده و به مدت پنج الی 10 دقیقه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: پس از این تظاهرات کوتاه و خلاصه برنامه عزاداری عاشورای حسینی بر اساس روال تعیین شده ادامه خواهد داشت.

 

وی با یادآوری این که به دلیل تلاقی 13 آبان با روز عاشورا، امسال برنامه های این مناسبت با محوریت محرم و عاشورا طراحی شده است، اضافه کرد: به این منظور کمیته های 9 گانه ستاد برگزاری مراسم یوم الله سیزدهم آبان در این استان تشکیل و شرح وظایف پیشنهادی کمیته ها نیز به آنها ابلاغ شده است.

 

حجت الاسلام سالاری اظهار داشت: کمیته های 9 گانه برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان در استان خراسان شمالی شامل کمیته اجرای مراسم، کمیته اطلاع رسانی، کمیته حوزه و روحانیت، کمیته پشتیبانی، کمیته فرهنگی و تبلیغات، کمیته دانشجویی، کمیته فرهنگیان و دانش آموزان، کمیته هیئات مذهبی و کمیته نظارت و ارزیابی هستند.

 

وی فراهم سازی زمینه حضور گسترده مردم و نقش آفرینی اقشار مختلف در مراسم یوم الله 13 آبان، اقدام لازم در جهت انجام برنامه ها و مراسم روز دانش آموز با استفاده از امکانات و ظرفیت های دستگاه های اجرایی، سازمان ها و کانون های غیردولتی و مردمی و هماهنگی با ستادهای اجرایی شهرستان های تابعه برای انجام امور مربوط را از جمله مسؤولیت های کمیته اجرای مراسم ستاد یوم الله 13 آبان استان خراسان شمالی برشمرد.

 

حجت الاسلام سالاری اضافه کرد: فراهم سازی زمینه نقش آفرینی و مشارکت خودجوش مراکز و مؤسسات تبلیغاتی، هنرمندان، ادبا و شعرا در برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان، انتشار بروشور، ویژه نامه 13 آبان و تهیه و توزیع اقلام تبلیغی و لوح های فشرده با موضوع عاشورا و استکبارستیزی، برگزاری شب شعر و خاطره، نشست های فرهنگی هنری، نمایشگاه هنرهای تجسمی، خوشنویسی و ...، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری و تولید نمایش با موضوع 13 آبان تبلور قیام امام حسین(ع)، طراحی و ساخت شعارها و نمادها با مضامین عاشورا، قیام امام حسین(ع) و انقلاب اسلامی و استفاده از آنها در تکایا و مراسم های محوری، پخش فیلم و تولیدات هنری با مضامین فرهنگ عاشورایی و روح استکبار ستیزی و ... از جمله برنامه های پیشنهادی به کمیته فرهنگی و تبلیغات به مناسبت سیزدهم آبان امسال است.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی تشکیل کمیته دانشجویی به منظور فراهم سازی زمینه حضور و مشارکت دانشجویان در امر برنامه ریزی و حضور هر چه باشکوه تر در مراسم یوم الله 13 آبان، برگزاری همایش دانشجویی با موضوع ظلم ستیزی و نفی استکبار در نهضت عاشورا با حضور دانشجویان تمامی مراکز آموزش عالی خراسان شمالی و دعوت از شخصیت های کشوری برای سخنرانی، برگزاری یادواره شهدای استاد و دانشجو و تجلیل از خانواده های معظم شهدای استاد و دانشجو با مشارکت بنیاد شهید، پاسخگویی به شبهات و استفهامات دانشجویان در قالب هم اندیشی و گردهمایی و ... از جمله برنامه های پیشنهادی کمیته دانشجویی ستاد برگزاری مراسم سیزدهم آبان در استان محسوب می شوند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات