۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۲۲۶۹۰۰
معاون تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

ضرورت بر طرف کردن آسیب‌های عزاداری از هیأت های مذهبی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: در برخی از هیأت های مذهبی این استان آسیب های عزاداری وجود دارد که لازم است در ماه محرم امسال این آسیب ها رفع شوند.
عزاداري ماه محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی عصر سه شنبه در جلسه برگزاری یوم الله سیزدهم آبان که امسال با روز عاشور مقارن شده است؛ اظهار داشت: در ماه محرم امسال نیز همانند سال های گذشته برنامه های عزاداری و سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) با مشارکت نهاد تبلیغات اسلامی و دیگر دستگاه های در شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اقدامات این اداره کل به منظور آمادگی ورود به ماه محرم، افزود: اعزام روحانیان مبلغ خواهر و برادر به مساجد و هیئات مذهبی و نیز مدارس و دانشگاه ها، برگزاری نشست های توجیهی و آموزشی برای مداحان و روحانیان مبلغ اعزامی و ... از جمله اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی در راستای آمادگی برای ورود به ماه محرم محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام ایزانلو با بیان این که در کارگاه ها و نشست های مزبور در مورد آسیب ها و مشکلات موجود در برخی از هیئات مذهبی استان خراسان شمالی از سوی اساتید و متولیان تذکر داده شده است، تصریح کرد: متأسفانه در شماری از هیأت های مذهبی این استان آسیب های عزاداری وجود دارد که لازم است در ماه محرم امسال این آسیب ها رفع شوند.

 

وی با اشاره به اعزام حدود دو هزار روحانی مبلغ به مساجد، هیئات مذهبی، مدارس و دانشگاه های استان خراسان شمالی برای برگزاری و مدیریت برنامه های ماه محرم، اضافه کرد: حدود 850 روحانی مبلغ در این ایام به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام می شوند که غالب آنها از روحانیان بومی و طلاب حوزه های علمیه این استان هستند.

 

حجت الاسلام ایزانلو همچنین با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای روزهای تاسوعا و عاشورا، اظهار داشت: در روز تاسوعا مردم بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی در محل مسجد انقلاب تجمع و عزاداری می کنند و در روز عاشورا نیز دسته روی بیش از 400 هیأت مذهبی بجنورد و روستای حواشی آن به سوی حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار و در این محل عزاداری تجمیعی برگزار می شود.

 

به گفته معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی تجمع بزرگ عزاداران حسینی این استان نیز روز یازدهم محرم با حضور نزدیک به هزار هیأت مذهبی شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی در محل بولوار دولت و روبروی مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام ایزانلو در ادامه با اشاره به تقارن روز عاشورا با سیزدهم آبان، روز دانش آموز و روز ملی استکبار جهانی، اظهار داشت: فراهم سازی زمینه مشارکت و حضور انجمن های اسلامی، هیئات مذهبی و سایر تشکل های دینی و اهل سنت در مراسم عاشورا و یوم الله 13 آبان و برگزاری گردهمایی ویژه ائمه جماعات و روحانیان، مداحان و مسؤولین هیأت ها، کانون ها و انجمن های اسلامی و مذهبی با حضور سخنرانان و صاحب نظران مطرح کشوری به منظور تبیین نقش هیأت های مذهبی و تشکل های دینی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و مبانی ظلم ستیزی و استکبارستیزی در مکتب عاشورا از جمله برنامه های پیشنهادی به کمیته هیئات مذهبی به شمار می روند.

 

وی حضور چشمگیر هیئات مذهبی و کانون های دینی و قرآنی در نماز ظهر عاشورا و مراسم یوم الله 13 آبان، تأمین مبلغین و سخنرانان مورد نیاز مراسم مختلف در تمامی شهرستان ها و مناطق استان، استفاده از شعارهای انقلابی و ضداستکباری به ویژه بیانات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در تکایا و نیز موکب های عزاداری و ... را از دیگر رسالت های کمیته هیئات مذهبی ستاد گرامیداشت یوم الله سیزدهم آبان ماه در استان خراسان شمالی عنوان کرد.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به این که متأسفانه در بجنورد در روز عاشورا به دلیل حرکت هیأت های مذهبی به سمت حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) و تجمع عزاداران در این محل نماز ظهر عاشورا به صورت پرشور اقامه نمی شود، تصریح کرد: این موضوع آسیب و دغدغه ای جدی بوده و باید به گونه ای برنامه ریزی و عمل شود که نماز ظهر روز عاشورا با حضور پرشور مردم اقامه شود./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات