۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۲۲۶۹۵۳
در آستانه ماه محرم؛

گردهمایی بزرگ مبلغان مجتمع آموزش عالی امام خمینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی بزرگ مبلغان اعزامی به سراسر جهان،‌ با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و با حضور بیش از 500 تن از طلاب و مبلغان اعزامی برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمين قرائتي، همايش مبلغان مجتمع آموزش عالي امام خميني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه ماه عزای سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدلله الحسین(ع)و اعزام تبلیغی محرم الحرام،‌ گردهمایی مبلغان غیر ایرانی این مجتمع با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با محوریت اخلاق در تبلیغ برگزار شد.

 

در ابتدای همایش، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با ذکر نقل قولی از حضرت آیت الله بروجردی گفت: تمام روایات مربوط به ارزش علم، در مورد علمی است که برای مردم بیان شود؛ لذا علومی که به بایگانی سپرده شده و برای اهلش بیان نشود، روایات علم شامل آن نمی شود و این نکته، اهمیت به سزای امر مقدس تبلیغ را آشکار می سازد.

 

وی با اشاره به آیه شریفه " وَالَّذِینَ آمَنُواْ وَلَمْ یُهَاجِرُواْ مَا لَکُم مِّن وَلاَیَتِهِم مِّن شَیْءٍ حَتَّی یُهَاجِرُواْ "هجرت در راه خدا را بسیار حایز اهمیت شمرد و خطاب به طلاب غیر ایرانی خاطر نشان ساخت: طبق نص قرآن، کسی که در راه خدا هجرت نکند مورد دوستی و محبت قرار نمی گیرد و نباید امور مهم به او محول شود. اکنون که بر اساس وظیفه دینی و‌ برای کسب علوم وحیانی به ایران هجرت کرده اید،‌ لازم است پس از طی دوران تحصیل، به سوی وطن و قوم خود بازگردید و به تبلیغ این معارف والا بپردازید.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه در قرآن سه بار واژه "جمیعا"ذکر شده افزود:‌ در قرآن کریم  "ان العزه لله جمیعا" و "‌ان القوه جمیعا" و "و لله المکر جمیعا" وارد شده لذا باید ایمان داشت که همه قدرت ها و عزت ها و تدبیرها در دست خداست و باید برای خدا تبلیغ کرد و خدا در تمام جهات گره گشای مشکلات خواهد بود.

 

وی با اشاره به آیه شریفه "خُذِ الْکِتَابَ بِقُوَّةٍ " گفت:‌ قرآن را باید جدی گرفت و نباید به آن بی اعتنایی کرد. این کتاب آسمانی‌ برای مبلغان نیز،‌ بهترین تکیه گاه در سخنرانی ها قرآن است و سایر مطالب اگر سازگار با قرآن نبود، نباید ذکر شود. بهترین نکات اخلاقی و تربیتی در قرآن وجود دارد و حتی با استفاده از لطایف قرآنی می توان به بهترین وجه، ذکر مصیبت ها را بیان کرد.

 

رییس ستاد اقامه نماز، در ادامه به برخی از توصیه های تبلیغی اشاره کرد و با برشمردن شیوه چهره به چهره به عنوان یکی از کارآمدترین روشهای تبلیغی  گفت: مبلغ باید سراغ مردم برود و نباید منتظر آمدن آنها بماند و حتی نباید به منبر قانع شود بلکه گفت وگوی رو در رو را باید در دستور کار قرار دهد.

 

وی با اشاره به آیه شریفه "ولقد یسرنا القرآن للذکر"،‌ لفاظی و عبارت پردازی افراطی را یکی از آفات سخنرانی دانست تأکید کرد:‌ در واقع، پیچیده سخن گفتن، نشانه علم شخص نیست بلکه باید در عین داشتن مطالعه کامل برای منبر، با مردم، روان و ساده حرف زد.

 

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، با تاکید بر لزوم حفظ وحدت شیعه وسنی گفت: ‌نباید با حرف های اختلافی و فتنه انگیزانه، شمشیر دشمن را تیز کرد؛ ولی در عین حال از حیث استدلال باید قوی سخن گفت و شبهات مطرح شده از جمله شبهات وهابیت را به خوبی شناخت و خوب پاسخ داد.

 

وی در پایان طلاب و مبلغان را به تحصیل مجدانه علم توصیه کرد و گفت: درسهایتان را خوب بخوانید ولی قرآن را هم جدی بگیرید و لااقل سالی یک جزء تفسیر بخوانید و نهج البلاغه را نیز از نظر دور ندارید./980/ب102/د

ارسال نظرات