۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۲۷۳۰۲

خبرهای کوتاه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ تکمیل سهمیه ثبت نام شهرستان رشتخوار در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، وجود موقوفات با موضوع مهر تحصیلی، نام نویسی دوره پیشرفته طب سنتی در مدرسه علمیه اسلام شناسی و برگزاری مراسم تقدیر از مبلغان دهه ولایت در مدرسه علمیه نرجس عناوین مهمترین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، سهمیه ثبت نام شهرستان رشتخوار در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن استان تکمیل شد.


مهدی بهنام، کارشناس امور قرآنی معاونت فرهنگی اوقاف استان در خصوص سهمیه ثبت نامی شهرستان ها در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان  گفت: تا کنون چهار شهرستان، بجستان، داورزن، بردسکن و رشتخوار سهمیه ثبت نام دراین دوره از مسابقات را تکمیل کرده اند.

 

وی افزود: بر اساس برنامه ستاد عالی سی و هفتمین دوره مسابقات استان سهمیه شهرستان رشتخوار 4851 نفر بوده که با ثبت نام 4860 نفر سهمیه شهرستان تکمیل شده است.
 
بهنام ادامه داد: آمار ثبت نام 3261 آقا و 1599 خانم به  تفکیک در رشته های قرائت 695 نفر، ترتیل 3279 نفر و در رشته های حفظ 639 نفرمی باشد.
 
وی گفت:بیشترین آمار در خصوص کمیته ها با ثبت نام 4508 نفر را کمیته روستایی به خود اختصاص داد.
 
کارشناس امور قرآنی معاونت فرهنگی اوقاف استان اضافه کرد: 4069 نفر در مقطع بزرگسالان و 791 نفر در مقطع شکوفه ها در این دوره از مسابقات در شهرستان رشتخوار شرکت کرده اند.

 

وجود موقوفه با موضوع مهر تحصیلی در استان خراسان رضوی

 

سید مصطفی جدی، مسؤول اجرای نیات اوقاف استان از وجود 25 موقوفه مرتبط با طرح مهر تحصیلی در استان خبر داد.


وی در خصوص طرح مهر تحصیلی گفت: همزمان با بازگشایی مدارس در راستای عمل به موقوفات مرتبط با دانش آموزان در شهرستان های تربت حیدریه و مشهد با توجه به موقوفات مرتبط از خانواده های دانش آموزان  نیازمند دعوت و طی مراسمی در دو بقعه متبرکه بی بی حسنیه تربت حیدریه و سید محمد مشهد بسته های مهر تحصیلی شامل لوازم التحریر به دانش آموزان اهدا شد.


جدی در ادامه افزود: تاکنون 200 بسته مهر تحصیلی به ارزش 110 میلیون ریال تهیه و طی برگزاری طرح مهر تحصیلی توزیع می شود.


وی با اشاره به وقف های تحصیلی افزود: هم اکنون در 10 شهرستان خراسان رضوی  25 موقوفه با اجرای نیت کمک به دانش آموزان بی بضاعت ثبت شده است که نیشابور با ثبت 7 مورد بیشترین آمار وقف تحصیلی را به خود اختصاص داده است.


مسؤول طرح اجرای نیات اوقاف استان اضافه کرد: همچنین مشهد با ثبت 6 وقف، قوچان 4 مورد، تربت حیدریه دو وقف و شهرستانهای چناران، کلات، گناباد، تایباد و کاشمر هر یک با ثبت یک مورد وقف در زمینه مهر تحصیلی دررتبه های بعدی قرار دارند. البته باید به این نکته توجه داشت که اکثر این موقوفات دارای درآمد کافی جهت اجرای نیت نمی باشند.

 

وی ابراز امیدواری کرد: با ترویج فرهنگ وقف و کمک خیرین در زمینه های تحصیلی در آینده تعداد بیشتری از دانش آموزان نیازمند از طرح مهر تحصیلی در استان بهره مند شوند.

 

نام نویسی دوره پیشرفته طب سنتی در مدرسه علمیه اسلام شناسی مشهد
پس از اتمام دوره های آموزشی طب سنتی (مقدماتی - پیشرفته) در مدرسه علمیه اسلام شناسی  دوره جدید آموزش طب سنتی با محوریت تشخیص بیماری های روح و روان و داروهای گیاهی مرتبط با آن برگزار خواهد شد.

 

خانم  نادری، مسؤول واحد فارغ التحصیلان با اعلام این خبر افزود : بنابر تقاضای شرکت کنندگان دوره های پیشین طب سنتی مقرر شد دوره پیشرفته طب سنتی  با محوریت مسائل پیرامون بیماری های روح و روان از تاریخ هفتم آبان ماه و با تدریس درمانگر طب سنتی، استاد ابراهیم نژاد برگزار شود.

 

متقاضیان شرکت  در این دوره کلاس ها می توانند با مراجعه به مدرسه علمیه اسلام شناسی واحد مبلغان و فارغ التحصیلان یا تماس با شماره تلفن38556858 نسبت به ثبت نام اقدام  کنند.

 

مراسم تقدیر از مبلغان دهه ولایت در مدرسه علمیه نرجس مشهد برگزار شد
 گردهمایی ویژه مبلغان با موضوع تقدیر از مبلغین دهه ولایت و بیان راهکارهای لازم جهت سخنرانی‌های ماه محرم و صفر" سی ام مهرماه به همت امور مبلغان مدرسه علمیه نرجس (س) برگزار شد.


در این گردهمایی، خانم رثائی، از اساتید مدرسه، سرفصل‌ها و موضوعات مرتبط در دو ماه محرم و صفر را بیان و سپس خانم پزشکی، ایده هایی جدید در امر تبلیغ را مطرح کردند.

 

در ادامه این مراسم، شایسته خوی، مدیر مدرسه علمیه نرجس، ضمن بیان روایتی از امام رضا(ع) در مورد عالم واقعی، به ایراد سخنرانی پرداخته و نظرات مراجع عظام تقلید پیرامون جلسات محرم و موضوعات و اهداف این جلسات را تبیین کرد.

 

تأکید بر تعامل بیشتر رسانه و شورای اسلامی شهر
حجت الاسلام علی نهاوندی، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در نشست رییس و چند تن از اعضای شورای شهر مشهد، گفت:  نگاه افق مند ملی در بدنه شورای اسلامی شهر مشهد اگر در مسیر همکاری رسانه ای و بهره مندی از ظرفیت های کارشناسی و اطلاع رسانی قرار گیرد ،موجب دستاوردهای مؤثری خواهد شد که مردم این کلان شهر مذهبی کشور از موهبت آن بهره مند می شوند.


وی، محرومیت زدایی و مسائل مربوط به حاشیه شهر را از عمده مسائل موجود پایتخت معنوی ایران عنوان کرد و افزود: عزم و مدیریت جهادی که خوشبختانه در فضای حاکم بر شورای اسلامی شهر مشهد وجود دارد درصورت قرار گرفتن در فرایند رسانه ای، خدمت بیشتر به زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) را در پی خواهد داشت.

 

حجت الاسلام  نهاوندی، راه اندازی شبکه ملی زیارت را اقدامی فاخر در برش رسانه ای فرهنگ اصیل اسلامی دانست و گفت: ترویج ارزش ها و سبک زندگی ایرانی – اسلامی از یک سو و مقابله با انحرافات فکری –عقیدتی مهمترین کارکرد این شبکه ملی است.

 

رییس شورای شهر مشهد با اشاره به وجود تخصص های گوناگون در بین اعضای شورا تأکید کرد: امیدواری مردم، اعتماد آنان و در نتیجه مشارکت همگانی را سبب می شود.

 

انتظاری هروی، نقد منصفانه را در بعد نظارت و ارزیابی خواستار شد و گفت: رسانه ملی در اطلاع رسانی فعالیت ها و همچنین رشد و آگاهی عمومی شهروندان تأثیرگذار است.

 

طرح کاهش اختیارات شوراها، خیانت به نظام شورایی در کشور است
بادیانی، سخنگوی شورای اسلامی شهرستان مشهد، 29 مهرماه در نشست علنی این شورا در محل فرمانداری مشهد با انتقاد از طرح کاهش اختیارات شوراها که در مجلس در حال بررسی است، گفت: کاهش اختیارات شوراها از جمله عدم تعیین شهردار و کاهش تعداد اعضا، در واقع خیانت به نظام شورایی در کشور است.


در ادامه، جهانگیری از اعضای شورای اسلامی شهرستان مشهد گفت: شاخص توسعه برای هر مجموعه، توسعه متوازن است؛ در غیر این صورت عملا توسعه ای صورت نگرفته است.

 

وی افزود: در مورد مشهد نیز ابتدا باید روستاها به عنوان اولین پایگاه های مردمی، بعد شهرهای کوچ و پس از آن خود شهر مشهد مورد توجه قرار گیرند.

 

همچنین بصیری پور، رییس شورای شهر مشهد با اشاره به اقدامات بنیاد برکت(وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی)، گفت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب نسبت به مناطق محروم، این مناطق بایستی در اولویت مسؤولان و مدیران باشند./930/پ203/ب5

ارسال نظرات