۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۲۷۹۳۴
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

بی حجابی عامل به وجود آمدن بدترین بلاها است

خبرگزاری رسا ـ واعظ برجسته کشور گفت: قرآن حجاب را واجب می‌داند زیرا بی حجابی تا حالا بدترین بلاها را بر سر مردم دنیا آورده است.
شيخ حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان صبح امروز(دوشنبه) در مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه هدایت تهران با اشاره به این‌که خداوند مهربان نگاهی به ظاهر اشیاء به‌‌عنوان ظاهر پرارزش و پرقیمت ندارد، گفت: نظر وجود مقدس او به حقیقت و اهداف موجودات است.

 

وی با بیان این‌که خداوند در عالم خلقت نظر طردی و دفعی ندارد که موجودی را از نظر بیندازد، افزود: خداوند به خاطر رفتار، کردار و حالات انسان دو نظر به او می‌اندازد؛ یکی نظر جذبه است که هر انسانی در حوزه نگاه جذبی قرار بگیرد، در دنیا در حد گنجایش وجودش، تمام درهای فیوضات به رویش باز می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به این‌که درک آثار این فیوضات در قیامت امکان دارد، ابراز داشت: آن‌جا که پرده‌ها کنار می‌رود، آثار این فیوضات را می‌بیند؛ این‌جا، جای ذخیره کردن است و خزانه وجود ما هم گنجایش شگفت انگیزی دارد.

 

این واعظ برجسته خاطرنشان کرد: وقتی ذخیره‌هایی مانند توحید، ایمان، عشق به ائمه(ع)، حالت میل به عبادت و حالت نفرت از گناه سنگین و عظیم باشد، اگر به حالت آلودگی کنار این گنجینه‌ها بنشیند و نتوانید آنها(آلودگی‌های کنار فیوضات) را رد کنید، خدا در قرآن می‌فرماید خودم رد می‌کنم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان اظهار داشت: نظر دفعی، نگاه خشم و غضب برای طرد کردن و مربوط به متکبرها، جهل ورزان، فاسقان و بی خردان است.

 

این واعظ برجسته تصریح کرد: قرآن حجاب را واجب می‌داند زیرا بی حجابی تا حالا بدترین بلاها را بر سر مردم دنیا آورده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به آیه «بَلی مَنْ أَوْفی بِعَهْدِهِ وَ اتَّقَی فَإِنَّ اللَّهَ یُحِب الْمُتَّقِینَ»، اظهار داشت: وفاداری را باید از یاران امام حسین(ع) یاد گرفت.

 

وی به آیه «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» اشاره کرد و بیان داشت: تبلیغات زهرآگین روی این افراد اثر نمی‌گذارد و با تغییر زمان و مردم تغییر پذیر نیستند./956/پ202/ب4

ارسال نظرات