۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۲۹۱۰۱
علمای اهل سنت خراسان جنوبی؛

احیای دین رسول الله مهم ترین هدف قیام عاشورا بود

خبرگزاری رسا ـ علمای اهل سنت خراسان جنوبی با بیان اینکه احیای دین رسول الله مهم ترین هدف قیام عاشورا بود، گفتند: قیام امام حسین(ع) درس آزادگی، دین داری و احیای امر به معروف و نهی از منکر را برای تمامی بشر به یادگار گذاشت.
عصر عاشورا اثر فرشچيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، مولوی و عالم اهل سنت خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این‌که عاشورا یک کلاس بزرگ برای انسانیت در تمامی ادوار مختلف تاریخی است، گفت: قیام عاشورا مهم ترین قیام تاریخ پس از بعثت حضرت محمد (ص) برای احیای دین الله است و این قیام بزرگترین قیام در دوران های مختلف برای رهایی انسانیت از یوغ بردگی طاغوت های زمان بوده و الگویی برای نهضت های اسلامی و انسانی در قرن های آینده و حال حاضر است.

 

مولوی سیدمؤمن موسوی، امام جمعه روستای نصر الدین آواز از توابع شهرستان درمیان ادامه داد: اگر ابعاد مختلف قیام عاشورا را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه می شویم که هدف امام حسین (ع) از قیام، جنگ با دشمن نبود زیرا ایشان به خوبی می دانستند که با 72 نفر نمی توان با یک لشکری 12 هزار نفری جنگید بلکه هدف ایشان از این قیام و همراه بردن خانواده این بود که دین را که پس از پیامبر(ص) دچار بدعت و تحریف شده بود، احیا کنند و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در میان مردم زنده کنند.

 

امام جمعه اهل سنت روستای نصر الدین آواز با بیان‌که در دوران امام حسین(ع) به خوبی دستورات دین عملی نمی شد، گفت: امام حسین (ع) با قیام خود ارزش ها و دستاوردهایی را که تمام ادیان به خاطر آن جنگیده و سختی کشیده را احیا کردند و به عبارت دیگر در یک کلام امام حسین (ع) صبوری در پیش گرفتند و خود را فدای دین کردند و به مردم در تمامی ادوار تاریخی نشان دادند که هیچ جیز به اندازه دین در میان جوامع بشری با ارزش نیست، برای احیای دین انسان باید به راحتی آماده شهادت و جانبازی باشد.

 

مولوی موسوی ادامه داد: مهم ترین رسالت ما نسبت به امام حسین(ع) این است که رهنمودهای آن حضرت را در زندگی سرلوحه خود قرار دهیم، به سخنان ایشان عمل کنیم و باید مانند ایشان به بدعت گزاران در دین اجازه ندهیم سیره و سنت رسول الله را در جامعه از بین ببرند.

 

وی یادآور شد: در روستای نصر الدین آواز مردم برای امام حسین(ع) در روز های تاسوعا و عاشورا، روزه گرفته و برای امام حسین(ع) احسان و نذر می دهند و قرآن ختم می کنند و بر فزار خانه های خود بیرق سیاه به نشانه عزای امام حسین(ع) را برافراشته می کنند.

 

اصلاح امت رسول الله مهم ترین هدف قیام امام حسین (ع) بود

 

مولوی سیدمحمد حسینی، از علمای خراسان جنوبی و امام جمعه اهل سنت روستای فندق از توابع شهرستان درمیان، نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: هدف از قیام عاشورا همانطور که امام حسین (ع) فرموده اند؛ احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با بدعت هایی بود که در دین ایجاد شده بود.

 

وی گفت: امام حسین (ع) در نامه ای خطاب به یکی از یاران خود نوشته اند؛ به این خاطر قیام کردم که در جامعه اسلامی حق عملی نمی شد و کسی هم نبود که جلوی این امر را بگیرد و سیره رسول الله و دستورات دینی بر زمین مانده بود، به همین علت من برای احیای سنت ها و سیره اسلام رنج و سختی قیام را به جان خریدم.

 

وی افزود: در دوران امام حسین (ع) بشریت و از همه مهم تر آزادگی در یوغ طاغوتیان بود و امام حسین (ع) با قیام خود به انسان ها درس آزدگی دادند و به انسان ها آموختند که نباید دین خود را به خاطر دنیا بفروشند، زیرا هیچ چیز به اندازه انسانست و آزادگی ادم ها دارای ارزش نیست.

 

مولوی و امام جمعه اهل سنت روستای فندق با بیان این‌که استقلال، آزدگی و رهایی از اسارت طاغوت های مختلف مهم ترین درس عاشورا برای نسل بشری در زمان های مختلف است، ادامه داد: در حال حاضر وظیفه داریم با عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری آزادگی و شرافت و استقال کشورمان را که متاثر از فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) است را حفظ کنیم و طاغوت های زمان خود را بشناسیم و با آنها مبارزه کنیم.

  

احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر فلسفه آفرینش قیام عاشورا است

 

 

مولوی غلام‌حیدر فاروقی، امام جمعه اهل سنت بیرجند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که بی‌شک قیام امام  حسین(ع) به خاطر احیای فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: آن حضرت با قیام خود برای همیشه بنیان حکومت های ظالمان را سست کرد.

 

وی افزود: امام حسین(ع) به همه انسان‌ها نشان داد که با شجاعت تمام می‌توان برای دین اسلام از جان، مال و حتی خانواده خویش گذشت که این فداکاری أاثیر خود را در میان مسلمانان پس از شهادت ایشان گذاشت.

 

امام جمعه اهل سنت بیرجند ادامه داد: آن حضرت با فساد در همه ابعاد آن مبارزه کرد و از ظالمان که حقوق مردم را پایمال کرده بودند خواست تا تسلیم شریعت اسلام شوند.

 

مولوی فاروقی با اشاره به این‌که بزرگترین پیام واقعه عاشورا امر به‌ معروف و نهی از منکر است، افزود: همه افراد امت اسلامی وظیفه امر به ‌معروف و نهی از منکر و جلوگیری از گسترش ظلم و فساد در جامعه را دارند، اما در این میان وظیفه علما و تاثیرگذاران در جامعه بیشتر است.

 

وی افزود: ظالمان در هر گوشه دنیا باید به این نکته توجه کنند که اگر روش خود را اصلاح نکنند، مردم با درس گرفتن از امام حسین(ع) به ظلم و بیداد آنها پایان خواهند داد/968/ر403/ب3

ارسال نظرات