۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۲۲۹۴۴۷
حجت­الاسلام والمسلمین خسروپناه مطرح کرد؛

پنج عامل محرومیت انسان از سعادت

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر به تشریح عواملی که منجر به محرومیت انسان از سعادت می شود، پرداخت.
حجت الاسلام و المسلمين خسروپناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت­الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران شب گذشته(سه شنبه) در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر با بیان این‌که حادثه عاشورا درس های بسیاری را به ما آموخته است، گفت: یکی از درس های مهم کربلا این است که چه عواملی باعث می شود که انسان از سعادت محروم شود.

 

وی افزود: چگونگی به سعادت رسیدن حر و محرومیت شمر باعث می شود که ما از واقعه عاشورا درس بگیریم؛ به عقیده مارکسیست ها تاریخ تکرار نمی شود، اما ما این را به این شکل قبول نداریم و معتقد به تکرار تاریخ به اینگونه نیستیم، اما معتقدیم که تاریخ به ما درس می دهد.

 

حجت­الاسلام والمسلمین خسروپناه در ادامه به عواملی که منجر به محرومیت انسان از سعادت می شود، اشاره کرد و گفت: جهل و نادانی یکی از این عوامل است. اگر انسان امام زمان و حقایق دینی خود را نشناسد، ممکن است کج برود؛ افراد زیادی در طول تاریخ بودند که به جهل رفتند.

 

رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزاری نشست هایی با هدف شناخت امام زمان(ع) را توصیه کرد و ابراز داشت: باید با برگزاری این نشست ها علائم ظهور را برای مردم تشریح و خصوصیات کسانی که در مقابل امام زمان(عج) می ایستند را به مردم معرفی کرد.

 

وی بی بصیرتی را دومین عامل محرومیت از سعادت دانست و گفت: افرادی هستند که توانایی تطبیق علم بر مصداق را ندارند. توابین از جمله افرادی بودند که در زمان امام حسین(ع) نتوانستند به موقع تشخیص دهند و بعد نیز پیشمان شدند و توبه کردند.

 

حجت­الاسلام والمسلمین خسروپناه خاطرنشان کرد: همه این افراد در یک روز کشته شدند، اما هیچ اسمی از آنان باقی نماند و این نتیجه بی بصیرتی آنان است؛ باید بدانیم که ولایت چه انتظاری از ما دارد و چه کاری را می خواهیم انجام دهیم.

 

وی از آخرت گرایی صرف به عنوان عامل سوم در محرومیت از سعادت یاد کرد و اظهار داشت: عده ای به خاطر آخرت خود امام زمانشان را یاری نمی دهند و معتقد هستند که به دنبال سیاست نیستیم و فقط به مسائل دینی توجه می کنند.

 

رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران عامل چهارم را کینه توزی نسبت به اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: عده ای نسبت به حق و حقانیت لجاجت می کنند و دین ستیز و حق ستیز هستند و دلیل آن لقمه حرام است که باعث می شود این لجاجت وجود داشته باشد، شمر  از جمله این افراد بود؛ البته دلیل دیگر نیز رابطه نامشروع است.

 

وی دیگر عامل محرومیت انسان از سعادت را دنیازدگی دانست و گفت: جامعه ای مطلوب است که انسان بتواند نیاز خود را برطرف کند و محتاج کسی نباشد.

 

حجت­الاسلام والمسلمین خسروپناه در پایان گفت: داشتن همه این عوامل باعث می شود که یزیدیان به طور ناجوانمردانه در مقابل امام حسین(ع) و اهل بیت و اصحاب او بایستند و ایشان را شهید کردند./833/پ202/ب3

ارسال نظرات