۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۲۲۹۵۴۱
نماینده مجلس شورای اسلامی:

مقاومت فولادین اسرای جنگ تحمیلی ریشه در واقعه کربلا داشت

خبرگزاری رسا ـ نماینده آزاده مجلس شورای اسلامی گفت: مقاومت فولادین اسرای جنگ تحمیلی در زندان های ر‍ژیم بعث ریشه در واقعه عاشورا و مقاومت اسرای کاروان امام حسین(ع) داشت.
قاسم جعفري

قاسم جعفری، نماینده مردم پنج شهرستان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به یازدهم محرم، روز تجلیل از اسرا و مفقودان اظهار داشت: همان گونه که در ابتدای تاریخ اسلام دشمنان این دین الهی برای مسلمانان واقعی مشکلات زیادی به وجود آورده و در برهه های مختلف به آنها می تاختند، در حال حاضر نیز این نبرد بین حق و باطل ادامه دارد.

 

وی اضافه کرد: اگر زمانی یزید و یزیدیان در سال 61 هجری قمری به امام حسین(ع) و خاندان رسول اسلام حمله کردند امروز نیز همان یزیدیان بیکار ننشسته و مدام در پی آسیب رساندن به مسلمانان هستند.

 

جعفری خاطرنشان کرد: این دشمنان در طول 35 سال گذشته از عمر انقلاب اسلامی حتی لحظه ای ملت و نظام اسلامی ایران را به حال خود رها نکرده اند بلکه دائما در حال توطئه و تلاش برای آسیب رسانی هستند.

 

وی یکی از این توطئه های بزرگ دشمنان ملت و نظام اسلامی را جنگ تحمیلی دانست و افزود: اگر چه دشمن از آغاز جنگ تحمیلی اهداف بزرگ و پلیدی در سر داشت اما با مقاومت جانانه مردم ایران اسلامی در دست یابی به تمامی اهداف خود ناکام ماند.

 

جعفری تصریح کرد: در جریان جنگ تحمیلی شماری از رزمندگان به مصلحت الهی و با شرایط خاص به دست دشمن اسیر شدند اما با وجود این اسارت هیچ گاه هدف خود را گم نکردند.

 

وی که خود از آزادگان هشت سال دفاع مقدس محسوب می شود، تصریح کرد: آن چه که باعث شد اسرای دفاع مقدس در زندان های رژیم بعث شکنجه های جسمی و روحی را تحمل کنند در واقع قدرت ایمان رزمندگان اسلام بود.

 

نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مقاومت فولادین اسرای جنگ تحمیلی ناشی از قدرت ایمان رزمندگان بود، خاطرنشان کرد: مقاومت اسرای سپاه اسلام در زندان های ر‍ژیم بعث ریشه در واقعه عاشورا و مقاومت اسرای کاروان امام حسین(ع) داشت.

 

به گفته وی آن چه که باعث می شد اسرای ایرانی محبوس در زندان ها و سیاه چال های رژیم متلاشی شده بعث عراق شکنجه ها و شرایط بسیار بد بهداشتی و تغذیه ای را تحمل کنند تنها نور ایمان و اعتقاد قلبی بود که از آموزه های اسلامی و سیره ائمه اطهار(ع) علی الخصوص قیام کربلا نشأت گرفته بود.

 

جعفری اسرا و آزادگان دفاع مقدس را اسناد زنده جنگ تحمیلی و ددمنشی های رژیم بعث عراق دانست و تأکید کرد: باید جامعه اسلامی ایران قدردان آزادگان و جانبازان جنگ تحمیلی باشد چرا که آرامش، امنیت و پیشرفت امروز کشور مرهون فداکاری های این افراد است.

 

گفتنی است، استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور دارای دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در طول دوران دفاع مقدس و سال های پس از انقلاب در راه دفاع از دین و میهن جانفشانی کردند.

 

در حال حاضر در خراسان شمالی 400 آزاده وجود دارد که از این تعداد 380 نفر در دوران دفاع مقدس به اسارت رژیم بعث عراق درآمدند و 20 نفر نیز جزء زندانیان انقلابی زمان طاغوت و آزادگان درگیری با اشرار هستند.

 

یادآور می شود؛ در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، روز یازده محرم هر سال که هم زمان با مصیبت دردناک اسارت اهل بیت پیامبر(ص) است به عنوان «روز تجلیل از اسرا و مفقودان» نام گذاری شده است./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات