۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۳۰۲۱۹
ازسوی دولت ایالت بلوچستان:

زائران پاکستانی به بهانه فقدان امنیت پشت مرزها متوقف شدند

خبرگزاری رسا - زائران پاکستانی که بعد از زیارت امام‌رضا(ع) و اماکن مقدسه در ایران قصد بازگشت به کشورشان را دارند به دلایل امنیتی در مرز بلوچستان پاکستان متوقف شده‌اند.
مرز پاکستان


 

به گزارش خبرگزاری رسا، زائرین پاکستانی که بعد از زیارت امام رضا(ع) و سایر اماکن مقدسه قصد بازگشت به کشورشان را داشتند در مرز متوقف شده‌اند. 


بنای به این گزارش در بین زائرین بیش از 150 زن و کودک دیده می‌شوند که در سرمای شدید مجبور به توقف شده و با مشکلات زیادی مواجه هستند.


زائرین پاکستانی روز گذشته در اعتراض به اقدام دولت ایالتی بلوچستان در مرز مشترک تحصن کرده‌اند.


بر اساس این گزارش 4 روز است که زائران مجبور به توقف در مرز شده‌اند و به آنان اجازه داده نمی‌شود که راهی کویته شوند.


 یک مقام امنیتی بلوچستان پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: اطلاعاتی دریافت شده که ممکن است زائران شیعه هدف حمله شبه نظامیان قرار گیرند بنابراین تا زمانی که از تأمین امنیت مسیر تردد زائران اطمینان پیدا نکنیم اجازه نمی‌دهیم آنان به سمت کویته حرکت کنند.


وی افزود: در گذشته نیز تعداد زیادی از زائران در همین مسیر هدف حمله گروه های افراطی قرار گرفته‌اند بنابراین باید اقداماتی انجام دهیم تا از سالم به مقصد رسیدن زوار اطمینان پیدا کنیم.


زائران که در مرز ایران متوقف شده‌اند در مصاحبه با خبرنگاران عنوان کردند : اینکه به دلیل نبود امنیت از ادامه سفر زائران جلوگیری می شود نشان دهنده بی‌کفایتی دولت بلوچستان است.


زائران می‌گویند: به علت سرمای شدید بسیاری از کودکان و زنان همچنین افراد سالخورده بیمار شده‌اند علاوه بر آن خانواده زوار که منتظر بازگشت آنان بودند به شدت نگران هستند.


به گفته این زائرین، تأمین امنیت آنها تا شهر کویته به عهده دولت ایالتی بلوچستان است و متوقف کردن آنها در مرز راه حل مناسبی برای فرار از این مسئولیت نمی‌باشد.


زائران افزودند: اگر دولت اطلاعاتی دریافت کرده که سفر زمینی برای زوار خطرناک است باید از مسیر هوایی با بالگرد آنها را به مقصد برساند اما واقعیت این است که دولت بلوچستان در ادعاهای خود صادق نیست و اهمیتی به وضعیت زائران امام رضا(ع) نمی‌دهد.


دولت ایالتی بلوچستان پیش از این سفر زمینی به ایران را به علت نا‌امن بودن مسیر ممنوع اعلام کرده بود./988/د101/ک

ارسال نظرات