۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۳۰۴۰۸
با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب؛

مراسم معارفه رییس جدید سازمان صدا و سیما برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم معارفه رییس جدید و تودیع رییس سابق صدا و سیما با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب و رییس مجلس برگزار شد.
سرافراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم معارفه رییس جدید سازمان صدا و سیما امروز 20 آبان ماه در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم با قرائت حکم مقام معظم رهبری خطاب به رییس جدید صداوسیما از رییس سابق این سازمان تقدیر و تشکر کرد.

 

در ادامه این مراسم علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی کار صدا و سیما را کار هنرمندانه ای دانست و گفت: آقای ضرغامی در مدت ریاست خود تلاش های بسیاری انجام دادند، در عین اینکه از روحیه خوش خلقی هم برخوردار هستند.

 

وی با بیان اینکه باید به سبک توحیدی توجه شود، افزود: برای اینکه سبک متفاوتی در زندگی داشته باشیم می بایست برنامه مدونی همراه با ذکر خدا داشته باشیم.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم ادامه داد: پیامبر می فرمایند که تنها با عقل می توان به نیکی رسید، از این رو باید در انجام هر کاری حکمت آن را مد نظر قرار دهیم، سخن عقلانی به زبان آوریم و آنکه عقل ندارد از دین تهی است.

 

لاریجانی افزود: امام حسین(ع) ویژگی انسان سعادتمند را در عقل، دین، ادب، حیا و خوش خلقی می دانند بنابراین جامعه سعادتمند باید این ویژگی ها را داشته باشد و اگر جامعه دچار قبض روح شود، تحرک و پویایی به دنبال نخواهد داشت، لذا برنامه های مفرح نیز تولید نخواهد شد.

 

وی با اشاره به اهمیت تولید و کارآفرینی در کشور گفت: اقتصاد کشور باید به گونه ای باشد که به سمت تولید و کارآفرینی برود و صدا و سیما نیز باید این امر را مد نظر قرار دهد.

 

در ادامه این مراسم همچنین حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم ریسی، رییس شورای نظارت و ارزیابی  صدا و سیما با تقدیر از رییس سابق صدا و سیما گفت: آقای ضرغامی دارای ظرفیتی است که از مشخصات وی است، حضرت علی (ع) نیز در این رابطه می فرمایند که قلب ها داری ظرفیتی هستند که بهترین آن ها با ظرفیت ترین آن ها است.

 

وی با تقدیر و تشکر از عملکرد صدا و سیما افزود: کاهش توجه مردم به رسانه های بیگانه و تنوع شبکه های رسانه ملی از دستاوردهای صدا سیما در مدت ریاست آقای ضرغامی بود، همچنین توجه به بصیرت آفرینی در جریان فتنه 88 را از دیگر اقدامات شایسته صداو سیما دانست.

 

رییس شورای نظارت و ارزیابی افزود: نظام ما مبتنی بر فقه است و از این رو می بایست که در انجام همه کار ها از یک تفکر دینی پیروی کنیم.

 

در ادامه این مراسم همچنین حسن خجسته معاون برنامه ریزی سازمان صدا و سیما با بیان اقدامات شبکه های معاند با نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: این شبکه ها از سال ها پیش فعالیت خود را آغاز کردند و با تبلیغات وسیع قصد دارند اسلام هراسی و ایران هراسی را در جهان نماش دهند.

 

وی افزود: هم زمان با جام جهانی فرانسه شبکه های معاند همراه با برنامه های فوتبال برنامه هایی علیه اسلام پخش می کردند.

 

خجسته با بیان اهمیت و نقش رادیو و تلویزیون بعد از پیروزی انقلاب، گفت: دوره ریاست آقای ضرغامی تکمیل کننده برنامه ها و اهدافی بود که در تلویزیون به اجرا در آمد، چرا که در دوره های گذشته هجمه وسایل ارتباط جمعی به شکل کنونی وجود نداشت.

 

گفتی است، در این مراسم جمعی از مقامات سیاسی کشور و اهالی هنر و رسانه از جمله حجت‌الاسلام محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه، هاشمی وزیر بهداشت، حجت‌الاسلام سالک ریس کمیسیون مجلس، محلاتی ریس بنیاد شهید، محمد علی کشاورز، علی نصریان، ابراهیم حاتمی کیا، مسعود جعفری جوزانی، محمد رضا ورزی، سیروس مقدم و جمعی از اصحاب هنر حضور داشتند./818/پ202/ب4

ارسال نظرات