۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۲۳۰۸۰۹
معاون تبلیغ و ارتباطات پژوهشکده مهدویت:

عدم نگاه صحیح جامعه به دین سبب رشد بدعت ها می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و ارتباطات پژوهشکده مهدویت گفت: تدبر و تفکر در دین مهم است و عدم نگاه صحیح جامعه به دین باعث رشد بدعت ها می شود.
بدعت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد رضا نصوری معاون تبلیغ و ارتباطات پژوهشکده مهدویت در نشست تخصصی بدعت در مهدویت که عصر پنج شنبه 21 آبان ماه در مؤسسه آینده روشن تهران برگزار شد، گفت: هر چقدر که شناخت ها بیشتر شود آسیب ها کاهش می یابد و داشتن معرفت کم تر از داشتن شناخت نیست.
 
وی افزود: بی تفاوتی ها باعث انحراف و رشد بدعت ها در جامعه می شوند و در این مسیر عواملی از جمله عدم برخورد با بدعتگران، بی تفاوتی جامعه نسبت به بدعت ها، همچنین عوامل کشورهای خارجی تاثیر گزارهستند.
 
معاون تبلیغ و ارتباطات پژوهشکده مهدویت افزود: در جریان گسترش فرقه بهایت کشور انگلستان مقصر است و آنها را در جامعه گسترش دادند، دولت های استعمار گر در 5 مرحله فعالیت می کنند، اول دولت سازی می کند به طور مستقیم وارد عمل نمی شود و در کشور های مختلف از جمله ترکیه، یمن، عراق بر دولت نظارت می کند، دوم ملت سازی می کند، تا از آنها حمایت کند، سوم در این کشورها فرهنگ سازی می کند، چهارم نخبه ها را جمع می کند، افراد مشهور و خواص را جهت تبلیغ منافع خود استفاده می کند، پنجم فرقه سازی می کند.
 
نصوری در رابطه با راهکارهای شناخت بدعت ها  خاطر نشان کرد: در سوره ذاریات آیه 56 اشاره به بندگی و عبودیت جن و انس از جانب خدا بیان شده است و 3 عامل جهت شناخت بدعت ها لازم است، اول اینکه نقشه راه باید باشد، دوم خود انسان باید آمادگی داشته باشد و سوم نقشه خوان باید باشد که منظور امام معصوم است.
 
وی ادامه داد: انسان باید تلاش کند تا معرفت خود را از قرآن و عترت بالا ببرد، بتواند سره را از ناسره تشخیص دهد، شمر جانباز جنگ صفین بود و با اینکه امام را می شناخت اما او را نادیده گرفت و به قول فرمایشی امام آنقدر شکم های خو را از حرام پر کرده بودند که خدا را می دیدند، اما نمی شناختند.
 
معاون تبلیغ و ارتباطات پژوهشکده مهدویت با بیان نگاه رهبری در رابطه با مهدویت گفت: در دیداری که با ایشان داشتیم، مقام معظم رهبری به نقش تعمق فرهنگی اشاره کردند، همچنین استفاده از دو عنصر هنر و تبلیغ و  نیروسازی در زمینه مهدویت را نیز از اولویت ها دانستند.
 
وی با اشاره به پیامدهای بدعت در جامعه گفت: گمراهی مردم و عمل نکردن به وظایف فردی، دوری از مسیر اهل بیت (ع)، نادیده گرفتن دستورات دینی و کم رنگ نشان دادن دستورات دین را از جمله پیامد های بدعت در جامعه اسلامی است.
 
گفتنی است که کتاب هایی با عنوان، کتاب قبیله حیله، کتاب قبیله تزویر، کتاب اشباح انحراف، کتاب اندیشه مهدویت از عناوین کتاب های پیشنهادی این مبلغ دین جهت مطالعه در رابطه با موضوع بدعت در مهدویت معرفی شد./818/پ202/ب4
ارسال نظرات