۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۳۱۱۳۶

آغاز پذیرش دین پژوه در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی با بیان این که این حوزه علوم اسلامی برای ترم بهمن از میان دانشجویان علاقه مند دین پژوه گزینش می کند، گفت: علاقه مندان برای ثبت نام در این حوزه می توانند به سایت حوزه علوم اسلامی و یا به دفتر حوزه واقع در دانشکده هنر دانشگاه بیرجند مراجعه کنند.
آغاز پذیرش دین پژوه در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی

حجت الاسلام مهدی اسدالهی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که پنج سال از آغاز به کار رسمی این حوزه در خراسان جنوبی می گذرد، گفت: در حال حاضر تعداد دانشجویانی که به عنوان دین پژوه رسمی حوزه محسوب می‌شوند 250 نفر هستند.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی آخرین مهلت ثبت‌نام در این حوزه را آخر آبان‌ماه اعلام کرد و گفت: دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی Hodat.ir در این حوزه ثبت نام کنند.

 

حجت‌الاسلام اسداللهی مدارک لازم برای ثبت‌نام را اسکن صفحه اول شناسانامه، اسکن کارت ملی، اسکن کارت دانشجویی یا مدرک تحصیلی و یک عدد عکس عنوان کرد و گفت: تبیین و توصیف ماهیت، مراحل و اهداف انقلاب اسلامی، ارتقای شخصیت اخلاقی و معنوی دانشجو با توجه به اهداف تمدن اسلامی، شناخت ماهیت دانشگاه اسلامی و تلاش در راستای تحول علمی و ساختاری دانشگاه و نخبه‌یابی، نخبه‌پروری فرهنگی و تشکیل شبکه نخبگان فرهنگی در راستای ایجاد تمدن اسلامی و تحقق و وحدت حوزه و دانشگاه از مهم ترین اهداف پذیرش دانشجو در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی است.

 

وی عناوین کلی دروس این حوزه را مباحث تفسیر قرآن کریم، آشنایی با متون برگزیده حدیث اصول کافی، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، کلام اسلامی با نگاه قرآنی به همراه نقد کلام جدید، انسان‌شناسی و نظام سیاسی اسلام، اخلاق اسلامی فردی، خانوادگی و اجتماعی، فقه و احکام، تاریخ اسلام، جریان‌شناسی فکری، فرهنگی، حدیث‌شناسی و سیری در تاریخ حدیث در اسلام و آشنایی با علوم حدیثی یاد کرد و بیان داشت: در کنار این دروس، کلاس‌های مهارتی نیز برای آمادگی دین‌پژوهان برای انجام فعالیت های جهادی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام اسدالهی با بیان این که حوزه تاثیر مهمی در افزایش دانش دینی دانشجویان داشته است، خاطرنشان کرد: دانشجویانی که در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان تحصیل می کنند از بصیرت دینی و سطح فکری برتری نسبت به سایر دانشجویان برخوردار شده و می توانند به راحتی جایگاه خود را در نظام اسلامی پیدا کرده و برای تعالی نظام اسلامی تلاش کنند.

 

وی افزود: تحصیل علوم دینی در کنار دروس دانشگاهی موجب تربیت نیروهای توانمند متخصص و متعهد برای جامعه شده و نظام اسلامی می تواند با استفاده از این گروه های نخبه در زمینه های مختلف به رشد و توسعه دست پیدا کند.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی با بیان این که درحال حاضر نیروی انسانی مهم ترین سرمایه برای پیشرفت کشورها است، گفت: نیروی انسانی متخصص و متعهد دینی ضامن افزایش صلح و اتحاد میان امت های جهانی بوده در حالی که اگر فرد اندیشمند و نخبه به ابزار دین مجهز نباشد گروه های مختلف می توانند از دانش او در راه هایی غیر از توسعه جامعه بشری بهره گرفته و زمینه نابودی نسل انسان ها را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام اسدالهی با بیان این که هر فردی که سابقه دانشگاهی دارد می تواند در این حوزه ثبت نام کند، تصریح کرد: باید سن افرادی که در این حوزه ثبت نام می کنند از 35 سال بیشتر نباشد. /968/ت302/ب

ارسال نظرات