۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۳۱۳۰۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

جانبازان ورزشکار نماد هویت نظام اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که تقویت ورزش جوانان بستر ساز شادابی و نشاط آنها خواهد بود، گفت: ورزش موجب می شود تا نسلی سرزنده برای کشور حاضر باشند.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار رییس فدراسیون جانبازان و معلولان، ورزش را  ابرازی مهم برای ایجاد سلامت جوانان دانست و اظهار داشت: در این بین جانبازان با توجه به شرایط جسمی از ویژگی‌های روحی و شرایط خاصی برخوردار هستند.

 

وی افزود: کسانی که در این راستا تلاش می کنند باید بدانند که این عمل امدادهای غیبی است که آنها وسیله جاری شدن آن هستند تا جانبازان در شرایط بهتری قرار گیرند.

 

آیت الله نورمفیدی از جانبازان به عنوان همسفران شهدا نام برد و تصریح کرد: جانبازان اکنون به علت وضعیت جسمانی دارای محدودیت‌های خاصی در اجتماع هستند که ما اگر از این موضوع غافل باشیم ممکن است به لحاظ روحی دچار مشکلات جبران ناپذیری شوند.

 

نماینده ولی وفقیه در گلستان، موفقیت‌های مختلف کاروان ورزشی جانبازان و معلولان در عرصه‌های گوناگون ورزش را حاصل اراده جانبازان و معلولان و امدادهای غیبی دانست و گفت: در این راستا بایدحل مشکلات جانبازان نیز از اهداف مسؤولان قرار گیرد.

 

وی با بیان این که ورزشکاران کشورمان در عرصه های بین المللی هویت و نماد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: به همین دلیل باید در مسائل اخلاقی و پهلوانی الگوی کشورهای دیگر باشند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که تقویت ورزش جوانان بستر ساز شادابی و نشاط آنها خواهد بود، خاطرنشان کرد: ورزش موجب می شود تا نسلی سرزنده برای کشور حاضر باشند.

 

امام جمعه گرگان در ادامه سخنان خود با بیان این که در کنار ورزش باید ارزش های اخلاقی و دینی نیز در نسل جوان ما تقویت شود، تصریح کرد: مسأله تهذیب در هر اموری باید مورد توجه باشد، چون علم و ورزش بدون اخلاق تعالی بخش نخواهد بود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه برخی مواقع شاهد برخی بداخلاقی ها در ورزش هستیم، ادامه داد: ورزش در جامعه اسلامی باید با اخلاق دینی و پهلوانی همراه باشد.

 

وی نسل جوان جامعه را تشنه معارف دینی دانست و با تأکید براین که باید با بهره گیری از ابزارهای تبلیغی مناسب مبانی اخلاق دینی را در میان جوانان کشور تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: نسل جوان کشورمان فطرتی دینی و سالم دارند و تنها باید در مسیر صحیح هدایت شوند.

 

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان کشو نیز در این جلسه گفت: در گذشته ما ورزش‌های ویژه جانبازان و معلولان نداشتیم و این جانبازان و معلولان علاوه بر مشکلات جسمی به لحاظ روحی نیز دچار مشکلات عمده‌ای بودند اما هم‌اکنون با ایجاد ورزش‌های مختلف ویژه این افراد در رشته های مختلف با همت و غیرت بیشتر در عرصه های ورزشی حاضر شده و تاکنون توانسته‌اند افتخارات زیادی را برای کشورمان به ارمغان آورند.

 

خسروی‌وفا به مسابقات پارا آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی اشاره کرد و افزود: معلولان ما با رشادت در این مسابقات با کسب 120 مدال رنگین عنوان چهارم را کسب کردند.

 

وی کار برای جانبازان را از افتخارات خود دانست و اظهار داشت: با توجه به مشکلات زیادی که جانبازان و معلولان دارند کسانی که برای آنها کار می‌کنند باید عاشقانه کار کنند./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات