۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۲۳۱۸۸۵
با عنوان منشور عزت؛

اجتماع عظیم عزاداران در بقاع شاخص خراسان رضوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان رضوی از برگزاری مراسمی با عنوان «منشور عزت» در 30 بقعه متبرکه شاخص استان خبر داد.
عزاداران دامغاني در روز عاشورا

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، امیر عبداللهی، کارشناس فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان رضوی افزود: با توجه به همزمانی ورود تاریخی کاروان اهل بیت(ع) به شهر شام با اول ماه صفر‌المظفر، اجتماع عظیم عزاداران با عنوان «منشور عزت» به صورت ویژه استانی در بقعه متبرکه بی بی حسنیه(س) شهرستان تربت حیدریه و به صورت شهرستانی در 30 بقعه شاخص استان به صورت شهرستانی برگزار می شود.

 

 وی گفت:  در سایر بقاع متبرکه این مراسم مختصر و تنها با قرائت خطبه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س)ا و تبیین استکبار ستیزی ایشان صورت می پذیرد.

 

 وی با اشاره به خطبه‌خوانی حضرت  سجاد(ع) و عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) در محکومیت خاندان بنی‌امیه و قاتلین و عاملین شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، گفت: این همایش با هدف پیروی از سیره و منش خاندان اهل بیت(ع) و الگو گرفتن از مکتب حسینی مبنی بر تقابل با ظلم و بیان حقیقت حادثه عاشورا برگزار می شود.

 

 عبداللهی در ادامه اضافه کرد:  با توجه به تقارن این ایام با تشکیل بسیج بیست میلیونی در همایش استانی از خانواده‌های معظم شهداء،  جانبازان و ایثارگران خصوصا  خانواده های شهدای حریم حضرت زینب(س) تجلیل می شود.

 

 وی گفت: همچنین شعار «لبیک یا حسینعلیه‌السلام» و «لبیک یا زینبسلام‌الله‌علیها» به صورت ویژه در آستان مقدس امامزادگان طنین‌ انداز می شود.

 

 لازم به ذکر است این مراسم دوشنبه سوم آذرماه(مصادف با اول صفر المظفر،  همزمان با ورود تاریخی کاروان اهل بیت علیهم السلام به شهر شام) برگزار می شود./930/د102/ب5

 

ارسال نظرات