۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۳۳۳۹۸
دبیر همایش تجلیل از مفاخر روحانیت بوشهر خبرداد؛

آغار بکار رسمی جشنواره علامه بلادی در همایش تجلیل از مفاخر روحانیت بوشهر

خبرگزاری رسا ـ دبیر همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر از آغار بکار رسمی جشنواره علامه بلادی در دومین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر خبر داد.
جمالي دبير دومين همايش تجليل از مفاخر روحانيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام یوسف جمالی دبیر دومین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر در نشست خبری، گفت: هویت یک جامعه هیچ وقت جدای از تاریخ آن جامعه نخواهد بود و سرمایه‌های این هویت علما، بزرگان و دانشمندان آن جامعه هستند.

حجت‌الاسلام جمالی افزود: متأسفانه یک گردوغبار بر روی نام بزرگان این استان نشسته بود که سبب شد جوانان ما زمینه آشنایی با این بزرگان و علما را پیدا نکنند و این سیاست یک سیاست استعماری و استکباری است که در حقیقت مردم ایران و به ویژه استان بوشهر با بزرگان خود آشنا نشوند.


دبیر دومین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر در مباحث حوزه علمیه، فقهی و اصولی دارای شخصیت‌های ملی و برخی مواقع بین‌المللی است.


وی اظهار داشت: اقبال جوانان و جامعه را بعد از برگزاری نخستین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت در سال 91 شاهد بودیم و بعد از آن کنگره هایی در شهرستان های دشتستان، تنگستان و دیگر مکان ها برگزار شد.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: دومین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر پنج‌شنبه 13 آذر همزمان با سالروز شهادت شهید عاشوری با حضور علما و طلاب استان و مسؤولان استانی در مصلی نماز جمعه بوشهر برگزار خواهد شد.

دبیر دومین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر ادامه داد: در این همایش از روحانیانی که در همایش اول تجلیل نشد، قدردانی می شود.

حجت‌الاسلام جمالی همچنین از رونمایی کتابخانه مجازی فاطمه زهرا(س) با تعداد 10 هزار جلد کتاب الکترونیکی در این همایش خبرداد و گفت: به زودی ظرفیت این کتابخانه دیجیتالی افزایش خواهد یافت.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر از دیگر برنامه‌های این همایش را رونمایی از طرح یادواره شهدای روحانی استان که مفاخر واقعی و حقیقی جامعه ما هستند عنوان کرد و گفت: برگزاری این همایش در روز شهادت شهید عاشوری گویایی همین مسأله است.


وی با بیان اینکه پس از این همایش جشنواره علامه بلادی به صورت رسمی آغاز بکار خواهد کرد، ابراز داشت: این جشنواره دارای دو دبیرخانه در قم و بوشهر و با موضوع علمی و پژوهشی است و به نام یکی از بزرگان و علمای استان بوشهر نام‌گذاری شده است.


دبیر دومین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر گفت: طلاب و روحانیان می‌توانند پایان‌نامه‌ها، کتب و مقالات خود را برای شرکت در این جشنواره به دبیرخانه‌های که در قم و بوشهر فعال خواهند شد ارسال کنند.


حجت الاسلام جمالی همچنی از برپایی نمایشگاه عکس مفاخر روحانیت استان در حاشیه این همایش خبر داد، و یاداور شد: علاقه مندان می توانند جهت کسب آخرین اخبار و اطلاعات از برنامه های دومین همایش به آدرس پایگاه اطلاع رسانی
www.bu-hamayesh.ir  مراجعه کنند./833/پ202/ب4

ارسال نظرات