۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۳۳۴۲۱
رییس دفتر مقام‌ معظم رهبری:

مردم غیور آذربایجان همواره حامی نظام جمهوری اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی گفت: مردم غیور آذربایجان همواره حامی نظام جمهوری اسلامی بودند و امیدوارم که با احداث پروژه های بنیاد برکت شاهد توسعه مناطق محروم این استان باشیم.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام‌ معظم رهبری امروز در مراسم افتتاح 140 مسجد، 40 مدرسه و 818 پروژه زیربنایی بنیاد برکت که به صورت سراسری در 20 استان کشور برگزار شد؛ در ارتباط زنده با استان آذربایجان شرقی نسبت به افتتاح پروژه های این بنیاد ابراز خرسندی کرد.

 


وی با بیان این‌که امیدواریم در آینده ای نزدیک احداث پروژه های بنیاد برکت در آذربایجان شرقی افزایش یابد، خاطرنشان کرد: مردم غیور آذربایجان همواره حامی نظام جمهوری اسلامی بودند و این مردم مرزبانان غیور در این استان هستند و امیدوارم که با احداث پروژه های بنیاد برکت شاهد توسعه مناطق محروم این استان شویم.

 


رییس دفتر مقام‌ معظم رهبری خطاب به آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یادآور شد: در سفرهای اخیر رهبر معظم انقلاب به این استان شاهد احساسات بی شائبه این ملت به رهبر بودم و هنوز محبت قلبی این ملت نسبت به رهبرشان در ذهنم است.

 


بنابر این گزارش، 998 هدیه مقام معظم رهبری به مناطق محروم کشور که از سوی بنیاد برکت تحقق یافته است امروز همزمان در سراسر کشور افتتاح رسمی شد. در مراسم افتتاح این طرح ها، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان، عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت و عیسی فرهادی فرماندار تهران و سایر مسؤولان حضور داشتند.

 


افتتاح همزمان 140 مسجد، 40 مدرسه و 818 طرح زیربنایی از سوی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از 998 طرح یادشده به شمار می آیند که افتتاح 44 پروژه بنیاد برکت همزمان با 20 استان کشور با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی در شرکت مخابرات استان برگزار شد.

 


طرح‌ توانمندسازی اقتصادی با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 387 میلیارد ریال با اشتغال 889 نفر و احداث کارخانه اقیانوس طعام در بستان‌آباد با سرمایه‌گذاری 382 میلیارد ریال با اشتغال 200 نفر برای تولید 20 میلیون ماءالشعیر از جمله اقدامات بنیاد برکت در استان آذربایجان‌شرقی است.

 


همچنین احداث کارخانه 500 تنی میوه در تبریز با سرمایه‌گذاری 252 میلیارد ریال و با اشتغال 81 نفر، کارخانه 200 هزار تنی آجر سفال صنعتی با سرمایه‌گذاری 465 میلیارد ریال و با اشتغال 86 نفر و احداث کارخانه 60 هزار متر مربعی کناف و دیوار پوش در صوفیان با سرمایه‌گذاری 1288 میلیارد ریال و با اشتغال 522 نفر از دیگر پروژه ها بوده است.

 


احداث مدارس در شهرهای اسکو، اهر، بستان‌آباد، تبریز، عجب‌شیر، مراغه، هریس، ورزقان جمعا 23 مدرسه با 106 کلاس با اعتبار 47 میلیارد ریال، 25 مسجد در شهرستان‌های اهر، ورزقان، هریس و تبریز با 32.3 میلیارد ریال، تولید سامانه و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و آموزش پرسنلی در کلیبر و ویزیت پایه و خدمات مراقبتی و دوره‌های هدف و توزیع دستگاه‌های پاراکلینیکی و خدمات پاراکلینکی آزمایشگاهی از دیگر پروژه ها بوده است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات