۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۳۳۶۱۵
حجت‌الاسلام فرحزاد:

حفظ آبروی مؤمن نیازمند با دستگیری از او بالاترین ثواب را دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که وقتی مؤمنی برای دستگیری و نیاز نزد ما می‌آید از آبروی خود چشم پوشی کرده است، گفت: دستگیری از مؤمن سبب حفظ آبروی او شده و بالاترین ثواب را برای انسان به دنبال دارد.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، استاد حوزه و دانشگاه، بعد از ظهر امروز در برنامه سمت خدا از شبکه سه سیما با بیان این که ما موظف هستیم از انسان نیازمند دستگیری کنیم و بهتر است کسی را ناامید نکنیم، افزود: انسان تا جایی که در وسع اوست و می تواند به دیگران کمک کند باید از آنها دستگیری کند و اگر دستگیری از مؤمن برای او ممکن نیست بهتر است او را با نهایت احترام و ادب رد کند.

 

وی افزود: اولیای خدا و بزرگان هنگامی که از منزل خارج می شدند مقداری پول و یا هدیه ای را در جیب خود می گذاشتند که اگر کسی در راه از آنها تقاضای کمک کرد بتوانند به او کمک کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که کسی که برای عرض نیاز نزد انسان می آید از آبروی خود چشم پوشی می‌کند، ادامه داد: اگر ما هم این شخص را در حالی که می توانیم به او کمک کنیم رد کنیم موجب می شویم آبروی شخص دو چندان ضایع شود پس بهتر است اگر برای ما برآوردن خواسته شخص نیازمند ممکن است نیاز او را برآورده کنیم تا بتوانیم آبروی او را حفظ کنیم.

 

حجت‌الاسلام فرحزاد با اشاره به این که انسان باید در زندگی خدا تا می تواند از دیگران دستگیری کند، ادامه داد: جمع آوری توشه برای آخرت مهم تر از جمع آوری اموال برای دنیا است به همین دلیل بر ما لازم است تا جایی که می توانیم با کمک به دیگران به هر شکلی که شده توشه آخرت خود را آباد کنیم زیرا اگر انسان در این دنیا برای خود توشه ای جمع نکند در آخرت هم نخواهد توانست سعادتمند شود به همین سبب بهتر است در دنیا از مال و ثروت برای رسیدن به قرب الهی استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به این که خداوند به انسان فرمان داده که بخشی از اموال خود را در قالب خمس و زکات خیرات کرده و به نیازمندان کمک کند، ادامه داد: پرداخت خمس و زکات برای برخی افراد کار دشورای است و فکر می کنند این کار به آنها ضرر می رساند درحالی که انسان می تواند خمس و زکات اموال خود را هم به صورت قسطی به یک شخص نیازمند پرداخت کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که هیچ کاری در نزد خداوند محبوب تر از دستگیری از سائل نیست، یادآور شد: انسان بنابر فرموده پیامبر اکرم(ص) پاداش تمامی خوبی های خود را خواهد دید و تمامی خوبی های او در دنیا و آخرت به او برگردانده می شوند و درباره بدی‌ها هم خداوند راه توبه را باز گذاشته تا انسان بتواند اشتباهاتش را جبران کند./837/پ203/ی

ارسال نظرات