۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۲۳۳۷۱۰
جانشین کمیته علمی و پژوهشی اجلاس سراسری نماز:

اجلاسیه نماز در کردستان تجلی‌بخش حاکمیت وحدت شیعه و سنی است

خبرگزاری رسا ـ جانشین کمیته علمی و پژوهشی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز گفت: اجلاسیه منطقه‌ای نماز در استان کردستان، در حقیقت تجلی بخش حاکمیت وحدت شیعه و سنی است.
حجت الاسلام علي دارابي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی دارابی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی و جانشین کمیته علمی و پژوهشی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز، ضمن قدردانی از مجاهدت‌های مدیران و کارشناسان استانی تبلیغات اسلامی در اهتمام عالی به تشکیل جلسات کاربردی با موضوع نماز و تعالی فرهنگی در استان‌های کشور گفت: وحدت یکی از اصولی ترین شعارهایی است که حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مد ظله‌العالی) طی سالیان گذشته همواره بر آن تأکید داشته‌اند و مقام معظم رهبری(مد‌ظله‌العالی) وحدت ملی را حتی از امنیت نیز مهم‌تر می‌دانند. چرا که امنیت نیز ناشی از وحدت است. وحدتی که در عین حفظ سلائق و نگرش‌ها در برابر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به یک سلسله اصول و مشترکات نیازمند بوده و این از اصول و مبانی محکم انقلاب اسلامی می‌باشد و اجلاسیه منطقه‌ای نماز در استان کردستان در حقیقت تجلی بخش حاکمیت وحدت شیعه و سنی می‌باشد.


دارابی افزود: بحمدا... محورهای مشترک زیادی بین شیعه و سنی وجود دارد و نماز از اساسی‌ترین محورها است که بصورت آیینه اتحاد رخ نشان می‌دهد و وجود مقدس پیامبر اعظم(ص) نیز عامل وحدت بخش دیگری است که موجب وفاق مسلمین می‌باشد و ضرورت دارد تا با مراقبت از این نقطه حساس اجازه خدشه به این سرمایه ملی را ندهیم.


جانشین کمیته علمی و پژوهشی اجلاس سراسری نماز تأکید کرد: در بخش سفارش مقالات علمی بحمدا... از شخصیت‌های علمی و همچنین از سوی علماء و اساتید اهل سنت شاهد ارسال مقالات به سایت اجلاس بودیم که جا دارد از اهتمام همه اقشار جامعه قدردانی نمایم.


لازم بذکر است سومین اجلاس منطقه ای نماز روز گذشته با حضور و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین موسوی هوائی -معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی و مسئول کمیته علمی و پژوهشی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز و دکتر فروغی مدیر کل دفتر پژوهش های کاربردی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی و مسئول کارگروه علمی و تحقیقات میدانی کمیته مزبور - در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد.


اجلاس چهارم و پنجم منطقه ای نماز به ترتیب دوازدهم و شانزدهم آذر ماه در استان های هرمزگان و فارس تشکیل جلسه خواهد داد و بیست و سومین اجلاس سراسری نماز نیز دهم و یازدهم دی ماه در استان خوزستان برگزار خواهد شد./978/د102/ف

ارسال نظرات