۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۲۳۴۳۷۰

شرکت 30 هزار نفر در جشنواره قرآنی مدهامتان از سراسر کشور

خبرگزاری رسا ـ مرحله استانی جشنواره قرآنی «مدهامتان» با حضور 190 برگزیده مرحله شهرستانی با حضور حجت الاسلام پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.
جشنواره قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مرحله استانی جشنواره قرآنی «مدهامتان » با حضور 190 برگزیده مرحله شهرستانی شب گذشته 14 آذر در رواق دارالهدایه حرم رضوی با حضور حجت الاسلام  نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

 

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به نقش های چندگانه مساجد در صدر اسلام گفت: در واقع کانون های مساجد بستر مناسبی برای بازگشت کارکرد مساجد به صدر اسلام است چرا که مسجد مهمترین کانون فرهنگی در اسلام است و باید همه مسائل در آن مطرح شود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که سیره ائمه اطهار(ع) و رسول گرامی اسلام(ص) بر مطرح کردن همه مسائل در مسجد بوده است، اظهار  داشت: باید مسائل مختلف را به مسجد آورده و آن‌ها را در این مکان مقدس مطرح کرد.

 

وی با بیان این که کانون های فرهنگی، هنری مساجد خالص‌ترین، ارزشمندترین و ناب‌ترین کانونی است که در حوزه مساجد اقدامات بسیار خوبی را انجام داده‌اند که آثار و برکات بسیار فراوانی را برای مردم در پی داشته است، تصریح کرد: باید تلاش شود تا مساجد محور همه فعالیت‌ها در محلات و شهرها قرار بگیرد و مسجد فقط محل اقامه نمازهای چندگانه نباشد.

 

میرزایی، مسؤول جشنواره جوانان مساجد کشور نیز درادامه از برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان در مرحله کشوری خبر داد و گفت: برگزیدگان مرحله استانی این مسابقات قرآنی به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند که در هفتم تا دهم بهمن ماه در خوزستان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

 

شرکت 30 هزار نفر در جشنواره قرآنی مدهامتان از سراسر کشور

 

میرزایی با بیان این که 30 هزار نفر در کل کشور در جشنواره قرآنی مدهامتان شرکت کرده‌اند، ابراز کرد: این جشنواره در پنج رشته قرائت، حفظ، ترتیل، اذان و صحیح‌خوانی نماز برگزار می‌شود.

 

سید سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در ادامه  با بیان این که جشنواره قرآنی مدهامتان از جمله ظرفیت‌های قرآنی است که به همت کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در سراسر کشور برگزار می شود، گفت: مساجد مکان‌هایی هستند که در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی بسیار مؤثر هستند.

 

وی با اشاره به بودجه مستقل برای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، اظهار کرد: از سال 1392 با پیگیری‌های کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یک بودجه مستقل برای این کانون‌ها از سوی مجلس به تصویب رسید که این اقدام سبب پیشبرد اهداف کانون های مساجد می شود.  

 

گفتنی است، در آیین اختتامیه این جشنواره برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قرآنی «مدهامتان» خراسان رضوی در رشته های مختلف چندگانه معرفی و تقدیر شدند./934/پ202/ب4

ارسال نظرات