۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۳۵۵۰۳
همزمان با اربعین حسینی؛

ندای لبیک یا حسین در دامغان طنین انداز شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با اربعین شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) مردم شهرستان دامغان با برگزاری آیین‌هایی همچون حرکت کاروان نمادین آل الله(ع)، به راه انداختن دسته‌های عزاداری و قرائت زیارت پرفیض اربعین، به عزاداری پرداختند.
اربعين حسيني در دامغان اربعين حسيني در دامغان اربعين حسيني در دامغان اربعين حسيني در دامغان اربعين حسيني در دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، مردم مؤمن این شهرستان همزمان با اربعین حسینی و هم‌نوا با عزاداران حضرت سیدالشهدا(ع) در شهر‌های مختلف این استان همچون اقصی نقاط ایران اسلامی و بسیاری از نقاط جهان اسلام به‌ویژه تجمع بزرگ شیعیان در کربلای معلی از پیش از ظهر امروز با به راه انداختن دسته‌های عزاداری و سردادن ندای لبیک یا حسین(ع) بر سر و سینه زدند و از دیده اشک ماتم جاری کردند.

 

حرکت کاروان نمادین اهل بیت(ع) از حسینیه اعظم حضرت ابالفضل(ع) دامغان به سوی حسینیه اعظم معصوم زاده و بارگاه مطهر امامزادگان عبدالعالی و عبدالمعالی(ع)، به یاد عزیمت خاندان رسول الله(ص) از شام به کربلای معلی و نخستین زائران امام حسین(ع) در نخستین اربعین شهادت آن حضرت، از برنامه‌های امروز عزاداران اربعین حسینی در دامغان بود.

 

سوگواران اربعین سید و سالار شهیدان در شهرستان دامغان پس از طی مسیر یاد شده همراه با دستجات عزاداری با تجمع در صحن آستان مقدس امامزادگان عبدالعالی و عبدالمعالی(ع) و در جوار صحنه‌های بازسازی‌شده از دشت کربلا، با مرثیه سرایی ذاکر اهل بیت، سید مهدی میر علی اکبری، صحنه‌های نابی را از عشق و ارادت به مولای آزادگان جهان و اصحاب و یاران آن حضرت آفریدند.

 

عزاداران پیر و جوان و زن و مرد و کودک دامغانی سپس با حضور در حسینیه اعظم معصوم‌زاده این شهرستان از بیانات استاد حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین محی‌الدین مکارم شیرازی با موضوع تبیین جایگاه و اهمیت اربعین و جهاد در راه خدا در آیات و روایات اسلامی و شیعی بهره بردند.

 

ذکر مصیبت و نوحه سرایی مداح اهل بیت سید عباس تقوی در فضایی مملو و غم واندوه و معنویت و سپس قرائت زیارت پرفیض اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) و هم‌نوایی عزاداران ثارالله همراه با طنین ندای لبیک یا حسین(ع) از دیگر بخش‌های این آیین معنوی و شورانگیز در دامغان بود./977/پ202/ب4

ارسال نظرات