۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۲۳۵۹۴۳

بررسی زندگینامه ادواردو آنیلی در رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ رادیو معارف در ویژه برنامه شاهد به معرفی شهید ادواردو آنیلی تنها پسر و وارث مولتی میلیاردر مشهور ایتالیا می‌پردازد.
ادواردو آنيلي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، برنامه شاهد رادیو معارف فردا سه شنبه 25 آذر به معرفی شهید ادواردو آنیلی تنها پسر و وارث مولتی میلیاردر مشهور ایتالیایی سناتور جووآنی آنیلی مالک کمپانی بزرگ اتومبیل‌سازی فیات می‌پردازد.

 

مادر ادواردو یک پرنسس یهودی بود. وی پس از اتمام تحصیلاتش در کالج آتلانتیک، برای ادامه تحصیل در زمینه ادبیات مدرن و فلسفه شرق به دانشگاه پرینستون رفت.

 

ادواردو انجیل و تورات را خوانده و در 20 سالگی برحسب اتفاق در کتابخانه چشمش به قرآن افتاده و چند آیه از آن را میخواند و احساس میکند این نمیتواند کلام بشر باشد. بعد از مطالعه کامل قرآن بدون مشورت با کسی تصمیم به اسلام آوردن می‌گیرد و به همین منظور به یک مرکز اسلامی در نیویورک رفته و شهادتین را میگوید. ادواردو پس از سفر به ایران شیعه شد. از جمله رویدادهای مهم زندگی وی دیدار با حضرت امام خمینی (ره) بود.

 

ادواردو آنیلی در نوامبر 2000 میلادی به طرز مشکوکی از سوی لابی صهیونیستی در ایتالیا به شهادت رسید.

 

 «شاهد» کاری است از گروه معارف و جامعه که با هدف تبیین پیام و مرام شهدا، تکریم مقام شهدا و فرهنگ شهادت و معرفی شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی طراحی و تولید شده و روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه ساعت 13:40 از رادیو معارف پخش می‌شود.

 

علاقه مندان برای دریافت برنامه می‌توانند به صفحه اختصاصی برنامه «شاهد» در سایت رادیو معارف مراجعه کنند./907/د102/ب6

 

ارسال نظرات