۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۳۶۰۸۲
امام جمعه تربت حیدریه:

زیارت با پای پیاده نمایش اوج ارادت به اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تربت حیدریه گفت: زیارت با پای پیاده نمایش اوج ارادت شیعیان به اهل بیت(ع) است.
حرکت جمعي از مردم به سمت بجنورد با پاي پياده

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام شریعتی تبار، امام جمعه تربت حیدریه ضمن اشاره به سیره ائمه اطهار (ع) در خصوص زائرین پیاده اظهار کرد: امام سجاد(ع) و امام حسن(ع) پیاده مسیر مدینه تا مکه را طی می کردند و یا حضرات زهرا(س) هفته ای دو بار روزهای دوشنبه و پنجشنبه با پای پیاده از مدینه به زیارت شهدا احد می رفتند و یا علما ی بزرگ نذر می کردند و مسیر نجف تا کربلا را پیاده می پیمودند.

 

وی با اشاره به دعای امام صادق(ع) با این مضمون که «خدایا چهره هایی که آفتاب سوزانده به آنان رحم کن چرا که آنان از جان و مال خود گذشتند»، افزود: این دعا با چنین مضمونی نشان از این دارد که در آن زمان نیز مردم همراه ایشان با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) می رفتند.

 

حجت الاسلام شریعتی تبار با تاکید بر اینکه زیارت با پای پیاده همراه با اخلاص و معرفت می تواند تاثیر معنوی و تربیتی خود را بگذارد، افزود: زیارت یک کار مستحبی است و نباید فدای واجبات شود از این رو در طول مسیر زائران به انجام واجبات و خواندن نماز اول وقت توجه کنند.

 

امام جمعه تربت حیدریه تصریح کرد: اجتماع کاروان زائران پیاده یک همایش بزرگ سیاسی و اجتماعی است و هیچ قدرتی نمی تواند چنین اجتماعی را تشکیل دهد.

 

وی تشکیل پایگاه های میقات الرضا(ع) جهت خدمت رسانی به زائران را یک کار بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: در سیره ائمه معصوم (ع) می بینیم که ائمه (ع) در بین کاروان خود را ناشناس جلوه می دادند تا بتوانند به زائران خدمت کنند و این نشانگر این است که خدمت به زائران حضرت از ارزش والایی برخوردار است./930/د102/ب5

ارسال نظرات