۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۳۷۰۰۱
استاد حوزه و دانشگاه:

استفاده از تکنولوژی نیازمند رعایت خط قرمزهای شرعی و اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه کاشان گفت: تکنولوژی صحیح نیست و هیچ مرجع تقلیدی با آن مخالف نیست اما باید خط قرمزهای شرعی و اسلامی را در چگونگی استفاده از تکنولوژی نوین رعایت کرد تا آسیبی متوجه خانواده و اجتماع نشود.
مجيد زجاجي استاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، مجید زجاجی، استاد حوزه و دانشگاه ظهر امروز در نشست گفتمانی با بررسی موضوع تکنولوژی‌های نوین ارتباطات و جنگ نرم در دبیرستان دخترانه فاطمه زهرا(س) کاشان گفت: نفی تکنولوژی صحیح نیست و هیچ مرجع تقلیدی با آن مخالف نیست اما باید خط قرمزهای شرعی و اسلامی را در چگونگی استفاده از تکنولوژی نوین رعایت کرد تا آسیبی متوجه خانواده و اجتماع نشود.

 

وی اعتیاد برخی جوانان به اینترنت، ماهواره و وسایل ارتباطی را خطرناک دانست و به دانش‌آموزان توصیه کرد تا درحد ضرورت و مسائل علمی از آن بهره ببرند و الا استفاده نامطلوب از این امکانات در درجه اول دختران جامعه را قربانی خواهد کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه یادآورشد: شایسته است همه ما در مرحله اول به خودسازی بپردازیم و فیلترینگ را از نفس خودمان شروع کنیم تا مجبور نشویم برایمان فیلترگذاری کنند.

 

زجاجی در ادامه با اشاره به این که دشمنان اسلام هر روز با شایعه سازی و تخریب شخصیت های مذهبی و اعتقادات دینی مسلمانان و تمسخر دین و قرآن در صدد تزلزل اعتقادات جوانان هستند یاد آورشد: هرچه ارتباط با خدا قوی‌تر باشد شیطان درون و شیاطین بیرونی نمی‌توانند به اهداف و مقاصد خود برسند.

 

گفتنی است، گفتمان دینی با موضوع تکنولوژی های نوین ارتباطات و جنگ نرم به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان در دبیرستان فاطمه الزهرا(س) این شهرستان برگزار شد./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات