۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۳۷۱۴۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

امام رضا با اندیشه سازنده بر عقاید انحرافی غلبه کردند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل، گفت: امام رضا(ع) با تفکر و اندیشه سازنده و با تکیه بر آداب مناظره توانستند بر دشمنان و برخی خام‌اندیشان عصر خود غلبه و عقاید و آموزه‌های اسلامی و شیعی را به خوبی تبیین و تشریح کنند.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در جمع عزاداران سالروز شهادت امام رضا (ع) در شهر اردبیل، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) با تفکر و اندیشه سازنده و با تکیه بر آداب مناظره توانست بر دشمنان و برخی خام‌اندیشان عصر خود غلبه و عقاید و آموزه‌های اسلامی و شیعی را به خوبی تبیین و تشریح کند.

 

وی افزود: یکی از زوایای پنهان مانده زندگی امام رضا(ع) آگاهی و بصیرت آن حضرت با تکیه بر علم و دانایی در از بین بردن آثار و زوایای افکار و عقاید انحرافی است.

 

حجت الاسلام ستوده، تصریح کرد: امام رضا(ع) با درک خطرات و تهدیدهای موجود وارد عمل شد و در زمینه تبیین عقاید اسلامی روشنگری کردند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، خاطرنشان کرد: آن حضرت پس از تحمیل ولایتعهدی در جلسات بحث و مناظره که از سوی مأمون تشکیل می‌شد و دانشمندان و علما از مسلمانان و غیر‌مسلمانان دعوت می‌شدند، با محوریت حقیقت اسلام و روشنگری در این زمینه واقعیت‌ها را بیش از هر زمان دیگر تبیین و تشریح می‌کردند.

 

حجت الاسلام ستوده اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در این جلسات و مناظرات علمی ضعف خود و برتری امام را به وضوح درک کردند.

 

وی افزود: در جامعه ما فرهنگ مناظره به خوبی تبیین نشده و وقتی افراد بحث و گفت‌و‌گو را آغاز می‌کنند نوعی کدورت و بدبینی را شاهد هستیم در حالی که این گفت‌و‌گوها و مناظره‌ها بیشتر با هدف تبیین احکام و روشنگری‌ها در مکتب اسلام انجام می‌شود.

 

حجت الاسلام ستوده با بیان اینکه باید با تکیه بر سیره و سلوک امام رئوف و مهربان تلاش کنیم تا ضعف‌ها و کاستی‌ها نیز برطرف شود، گفت:‌ آنچه که در این باب مورد توجه و تاکید و نیاز است حقانیتی است که در مکتب اسلام وجود دارد و ما به این مرجعیت دینی و ارزشی در تبیین بیشتر حقایق نیازمندیم./937/پ202/ب4

ارسال نظرات