۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۳۷۲۲۰

تحقق رهنمودهای رهبری؛ مهم ترین خواسته ائمه جمعه خراسان جنوبی از رییس جمهور

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه خراسان جنوبی خدمت رسانی به مردم، توجه ویژه به نقاط محروم و تحقق رهنمودهای رهبر معظم در زمینه های مختلف را از مهم ترین خواسته ها خود از رییس جمهور عنوان کردند.
تحقق رهنمودهای رهبری؛ مهم ترین خواسته ائمه جمعه خراسان جنوبی از رییس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، ائمه جمعه خراسان جنوبی طی یک نامه به رییس جمهور مطالبات خود را مطرح کردند.

 

ائمه جمعه خراسان جنوبی با بیان این که خراسان جنوبی یکی از استان های محروم ولی عالم خیز و فرهنگ پرور کشور است از رییس جمهور درخواست کردند: در خدمت رسانی به مردم، ایجاد اشتغال در نقاط محروم و تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه های مختلف تلاش کنند.

 

همچنین در این نامه به رییس جمهور خطاب شده دولت باید به استان های محروم مانند خراسان جنوبی توجه ویژه ای داشته و زمینه توسعه اقتصادی استان را با افزایش سرمایه گذاری فراهم کند زیرا کمبود درآمدها موجب مهاجرت عده زیادی از روستاییان به شهرها و افزایش حاشیه نشینی در اطراف شهر ها شده است.

 

ائمه جمعه خراسان جنوبی با اشاره به این که باید در انتصابات دولتی توجه ویژه ای شده و شایسته سالاری محور قرار گیرد از هیأت دولت درخواست کردند: در استقرار دستگاه ها اجرایی در شهرستان های تازه تاسیس تلاش بیشتری شود زیرا تبدیل شدن به شهرستان و نبودن نمایندگی دستگاه های اجرایی مشکلات عدیده ای را برای مردم ایجاد کرده است.

 

ائمه جمعه خراسان جنوبی با بیان این که در آمد سرانه  مردم بسیار کم است خواهان توجه بیشتر به امر زادواج جوانان در استان و افزایش اشتغال زایی و کاهش تورم شدند.

 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند، صبح امروز در استادیوم آزادی در جمع مردم تأمین آب شرب مورد نیاز و تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را مهم ترین خواسته مردم از دولت تصریح کرد.

 

وی افزود: مردم در تمامی عرصه ها پشتیبان دولت هستند و دولت هم باید برای توسعه استان های محروم و عالم خیز مانند خراسان جنوبی تدبیر ویژه ای اندیشده و زمینه افزایش حمایت از نخبگان و علما و اقشار محروم را در استان فراهم کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که امید است سفر دولت یازدهم برای استان مایه خیر برکت باشد، ادامه داد: احداث راه آهن گره گشای بسیاری از مشکلات مردم استان است که اگر دولت بتواند احداث راه آهن شتاب دهد بخشی از مشکلات بیکاری استان برطرف خواهد شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به این که دلیل عمده بسیاری از مشکلات موجود ضعف فرهنگی است، یادآور شد: اگر دولت بتواند با همکاری مردم فرهنگ جامعه را اصلاح کرده و طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عمل کند بسیاری از گره های موجود و موانع برطرف شده و اقتصاد و فرهنگ در مسیر درست قرار می گیرد که اگر این امر محقق شود به زودی شاهد توسعه پایدار و همگن کشور در بیشتر عرصه ها خواهیم بود.

 

لازم به ذکر است رییس جمهور امروز به صورت جداگانه با قشر روحانی و نخبه استان دیدار خواهد داشت./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات