۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۳۷۲۵۹

بحرینی‌ها جمعه آینده علیه دولت تظاهرات می‌کنند

خبرگزاری رسا ــ گروه‌های مخالف بحرینی با صدور فراخوانی، مردم این کشور را به حضور در تظاهرات گسترده جمعه آینده در مخالفت با رژیم منامه دعوت کردند.
بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، گروه‌های مخالف رژیم آل‌خلیفه با اعلام فراخوان تظاهرات مردمی جمعه آینده در غرب منامه، انقلابیون و مخالفان رژیم حاکم در مجمع الجزایر بحرین را به حضور در تظاهرات «صدای ملت سربلند خواند ماند» دعوت کردند.

 

گزارش وبگاه خبری «مرآة البحرین» حاکی است که تظاهرات مردمی جمعه آینده، نخستین تظاهرات گسترده مردمی پس از گذشت یک ماه به شمار می‌رود. رژیم آل‌خلیفه طی بیش از یک ماه گذشته از برگزاری تظاهرات مخالفان ممانعت کرده است. این گردهمایی گسترده مخالفان بحرینی همچنین اولین راهپیمایی پس از برگزاری انتخابات پارلمانی 2014 به شمار می‌رود.

 

بر اساس این گزارش، قرار است تظاهرات جمعه آینده که با شعار «صدای ملت سربلند خواند ماند» برگزار شود، از میدان «الشاخوره» آغاز و تظاهرات کنندگان به سمت میدان «سار» حرکت خواهند کرد.

 

این گزارش حاکی است که این تظاهرات با هدف تاکید بر خواسته‌های مخالفان در دستیابی به نظام سیاسی دموکراتیک صورت می‌گیرد؛ نظامی که به سیطره و قدرت خانواده آل‌خلیفه پایان بدهد./994/د102/ک

ارسال نظرات