۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۲۳۷۴۲۳
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر:

9 دی خط بطلانی بر فتنه 88 و آزمونی برای خواص بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: 9 دی خط بطلانی بر فتنه 88 و یک آزمون بصیرتی برای خواص بود که متأسفانه بعضی از خواص نتوانستند نمره قبولی را در این آزمون بگیرند.
حجت‌الاسلام جمالي

حجت‌الاسلام یوسف جمالی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر در آستانه روز 9 دی گفت: 9 دی خط بطلانی بر فتنه 88 و یک آزمون بصیرتی برای خواص بود که متأسفانه بعضی از خواص نتوانستند نمره قبولی را در این آزمون بگیرند.


وی ادامه داد: عده‌ای هم با سکوت خود حق را پایمال کردند و بر تقویت شعار تقلب و بی اعتمادی به نظام جمهوری اسلامی دامن زدند و سکوت برخی خواص اثرش از اظهارنظرهای بعضی دیگر کمتر نبود.


حجت الاسلام جمالی با بیان روایتی از امام علی(ع)، خاطرنشان کرد: در جنگ جمل، شخصی خدمت امام علی(ع) آمد و گفت، کاش ما هم مثل عبدالله بن عمر، سکوت می‌کردیم و در خانه‌های خود می‌نشستیم، حضرت فرمود، این سکوت‌ها است که حق را پایمال و خار می‌کند.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر تأکید کرد: مردم با حضور خودشان در روز 9 دی، از ولایت و مقام معظم رهبری حمایت کردند و آن برنامه و طرحی که فتنه گران داشتند که یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی، یعنی مقبولیت نظام را زیر سؤال ببرند، ولی نقشه آن‌ها با حضور حماسی مردم، نقش بر آب شد.


وی اظهار داشت: حماسه 9 دی و فتنه 88 نشان داد که آن جنگ نرمی که مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید داشتند، یک حقیقت انکارناپذیر است، ولی متأسفانه از طرف بعضی مسؤولان جدی گرفته نشد و امروز هم باید طرح‌های دیگر را در این راستا داشته باشیم.


حجت‌الاسلام جمالی با توجه به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر اینکه چه درس‌هایی را می‌توان از فتنه 88 گرفت، گفت: مهم‌ترین درسی که ما می‌توانیم از 9 دی بگیریم، تحقق فرموده حضرت امام خمینی(ره) است که «پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد» و حضور مردم حمایت و پشتیبانی از ولایت‌فقیه بود.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر بیان کرد: امروز با توجه به اینکه برخی آگاه نیستند و یا 9 دی را سانسور می‌کنند، وظیفه ما مسؤولان، روشنگری و نشان دادن زوایای مخفی 9 دی و بازتاب پیامدهای آن است که باید گفته شود.


وی با اشاره با درخواست‌های مردم برای مجازات سران فتنه، گفت: یکی از درخواست‌های مردم این است که فتنه‌گرانی که آب به آسیاب دشمن ریختند و در جهت براندازی نظام با دشمن دست‌به‌دست هم دادند، محاکمه شوند و فتنه گران نتیجه کار خودشان را ببینند و مردم هم از این نتیجه آگاه شوند.


جمالی با درباره ضرورت بزرگداشت روز 9 دی اظهار کرد: قطعاً بزرگداشت 9 دی از تکرار فتنه‌ای مثل فتنه 88 جلوگیری خواهد کرد و 9 دی نظام را تا سال‌های آتی در برابر فتنه گران و طرح‌های و برنامه‌های دشمن بیمه کرد.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در پایان گفت: اگر ما به 9 دی اهمیت دادیم و به بزرگداشت آن پرداختیم، قطعاً سبب شدیم نظام در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم بیمه شود، اما اگر بخواهیم به‌آسانی از کنار آن عبور کنیم، یقیناً زمینه فتنه‌ای دیگر را در نظام فراهم خواهیم کرد./833/ت302/ب4

ارسال نظرات