۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۳۸۶۲۳

صدور حکم مرگ برای یکی دیگر از سیاستمداران اسلام‎گرای بنگلادش

خبرگزاری رسا ـ دستیار دبیرکل حزب اسلام‎گرای جماعت اسلامی بنگلادش به اتهام کشتار دسته جمعی مردم در جریان جنگ‎های استقلال این کشور از پاکستان در سال 1971 میلادی، اتهامی که طرفداران وی به شدت آن را رد می‎کنند، به مرگ محکوم شد.
اظهر الاسلام، دستيار دبيرکل حزب جماعت اسلامي بنگلادش
 
به گزارش خبرگزاری رسا، اظهر الاسلام، یکی دیگر از رهبران برجسته اسلامگرای بنگلادش و دستیار دبیرکل حزب اسلام‎گرای جماعت اسلامی این کشور به اتهام کشتار دسته جمعی مردم در جریان جنگ‎های استقلال این کشور از پاکستان در سال 1971 میلادی، اتهامی که طرفداران وی به شدت آن را رد می‎کنند، به مرگ محکوم شد.   
 
طرفداران این رهبر اسلام گرای بنگلادشی در اعتراض به حکم صادره دست به اعتصاب سراسری زده اند.  
 
در حالی که سکولارهای بنگلادشی به مناسبت صدور حکم اعدام برای این رهبر اسلام گرا راهپیمایی پیروزی به راه انداخته اند حزب جماعت اسلامی این حکم را سیاسی خوانده است.
 
تاج الاسلام، وکیل مدافع اظهر الاسلام با رد اتهامات وارده به موکلش اعلام کرد: اظهر الاسلام در زمان جنگ استقلال یک دانشجوی 19 ساله بوده و به هیچ وجه در جنایت جنگی دست نداشته است.
 
حزب جماعت اسلامی نیز از طرفدارانش خواسته است که در اعتراض به صدور حکم اعدام برای دستیار دبیرکل این حزب به مدت دو روز دست به اعتصاب بزنند.  
 
مقبول احمد، یکی از مقامات ارشد حزب جماعت اسلامی در بیانیه ای در اعتراض به حکم صادر شده تاکید کرد: اظهر الاسلام قربانی توطئه همیشگی دولت بنگلادش برای کشتار رهبران جماعت اسلامی شده است.
 

گفتنی است، اظهر الاسلام یازدهمین اسلام گرای شناخته شده در بنگلادش است که به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در دادگاه جنجالی ای که شیخ حسینه، نخست وزیر این کشور آن را به راه انداخته به مرگ محکوم می شود./990/ب902/ک

ارسال نظرات