۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۳۸۷۷۶
آیت الله شفیعی:

نماز راهکار رفع بسیاری از مشکلات است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شفیعی با اشاره به این که نخواندن نماز، سبب ایجاد مشکلات بسیاری در زندگی شخصی مسلمانان خواهد شد، اظهار داشت: خواندن نماز به عنوان راه ارتباطی بندگان با خدا سبب رفع بسیاری از مشکلات فردی مسلمانان می شود.
آيت الله شفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان، صبح امروز، در دومین روز از بیست و سومین اجلاس سراسری نماز، با اشاره به این که فطرت پاک جوانان سبب شوق آنها در نماز خواندن  خواهد شد، بیان داشت: فضای معنوی دوران دفاع مقدس سبب ترویج نماز در میان مسلمانان به ویژه جوانان بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با بیان این که نماز نخواندن سبب ایجاد مشکلات بسیاری در زندگی شخصی مسلمانان خواهد شد، اظهار داشت: نماز خواندن به عنوان راه ارتباطی بندگان با خدا سبب برطرف شدن بسیاری از مشکلات فردی مسلمانان می شود.

وی با بیان این که صلاة در لغت عربی به معنای دعا است، اظهار داشت: نماز به عنوان بزرگ‎ترین راه ارتباط میان خداوند و بندگان، بیانگر اهمیت بالای آن در مسائل دینی است.

آیت الله شفیعی با اشاره به این که بررسی دستورات و برنامه های نماز از نظر کمی و کیفی در میان جامعه اسلامی ضروری است، گفت: باید بررسی کرد که در عرصه ترویج فرهنگ نماز در میان مسلمانان چه اقدامات لازمی انجام شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با اشاره به سفارشات و دستورات ائمه اطهار(ع) درباره اهتمام به نماز اول وقت ابراز داشت: در گذشته نماز خواندن در غیر از وقت های اجبار، واجب بود.

وی با اشاره به فرمایش امام زمان(عج) مبنی بر این که کسی که نماز را به تأخیر بیاندازد از رحمت خداوند به دور است، تصریح کرد: تلاش مسلمانان باید ادای به وقت نمازهای خود و تا جایی که امکان دارد آن را به جماعت ادا کنند.

آیت الله شفیعی با بیان این که فطرت پاک جوانان سبب شوق آنها در خواندن نماز است، بیان داشت: فضای معنوی دوران دفاع مقدس سبب ترویج نماز در میان مسلمانان به ویژه جوانان شد.

وی با بیان این که مذهب شیعه باید نسبت به دیگر مذاهب در ادای فریضه نماز پیشگام باشد، افزود: مذهب شیعه باید در ادای نماز در میان دیگر مذاهب الگویی برای آنها باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان در پایان ادامه داد: مسلمانان باید مقید به خواندن نماز باشند تا بتوانند سبب ترویج آن در میان دیگران شوند./9453/پ202/ب2

ارسال نظرات