۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۲۳۹۲۱۲
متولی حوزه علمیه ثقلین:

تفرقه میان مذاهب اسلامی در جهت تحقق اهداف دشمنان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ متولی مدرسه علمیه ثقلین گفت: پس از انقلاب اسلامی و با پدید آمدن بیداری اسلامی به تدریج اختلافات اهل تشیع و اهل تسنن کاهش یافت.
شيعه
حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی متولی مدرسه علمیه ثقلین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به درگیری ها و اختلافات در کشورهای اسلامی، اظهار داشت: امروز در کشورهایی همچون سوریه و عراق درگیری بین مسلمانان وجود ندارد و این کشورها تنها درگیر جنگ های داخلی سیاسی هستند که دشمنان اسلام سعی دارند این کشت و کشتارها را به اختلافات بین مسلمانان مرتبط سازند.
 
وی با بیان این‌که امروزه شاهد کم‌ترین تنش ها در بین شیعه و سنی هستیم، افزود: در طول تاریخ می بینیم که درگیری های بسیاری بین این دو مذهب وجود داشته است، اما پس از انقلاب اسلامی و با پدید آمدن بیداری اسلامی دیدیم که به تدریج اختلافات اهل تشیع و اهل تسنن کاهش یافت.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در ادامه گفت: در سالهای اخیر فرقه شیرازی ها فعالیت های گسترده ای را آغاز کرده اند که فعالیت این فرقه هم موجب تحریک شیعیان و هم موجب تحریک اعتقادات اهل تسنن شده است.
 
وی با اشاره به نقش مؤثر علمای اسلام در برخورد با جریان‌های تفرقه افکن همچون فرقه شیرازی‌ها، تصریح کرد: متأسفانه برخی از علمای وهابیت بر اساس سیاست های صهیونیست ها و آمریکا در حال ایجاد نفاق بین مسلمانان هستند؛ در این بین علمای اسلام وظیفه دارند تا با بصیرت افزایی برای مردم، به حفظ وحدت در بین مسلمانان جهان بپردازند. روحانیان اهل تسنن و اهل تشیع نیز در سخنرانی های خود باید هوشیار باشند تا دشمنان اسلام از سخنان آنها سوء استفاده نکند.
 
متولی مدرسه علمیه ثقلین در پایان با تأکید بر حساسیت روحانیان نسبت به فعالیت های گروه های افراطی، گفت: چهره شوم عمامه به سرهای انگلیسی باید برای مردم روشن شود و این کار تنها با انسجام علمای شیعه و سنی امکان پذیر است؛ ما در اربعین سال جاری به وضوح شاهد افزایش تحرکات گروه‌های تندرو و افراطی بودیم و باید نسبت به آن هوشیار باشیم./814/ت302/ب4
ارسال نظرات