۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۲۳۹۴۶۱
مدیر مدرسه امام حسن مجتبی تهران:

وحدت با تکیه بر مشترکات و قرآن حاصل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی گفت: نخستین شرط وحدت فهم یک دیگر است، ما باید اهل تسنن را فهم کنیم آن ها هم باید ما را فهم کنند، ما باید در تلاش درک اهل تسنن به وسیله‌ قرآن و مشترکمان باشیم.
وحدت اسلامي

حجت الاسلام مهدی حبیب اختیاری  مدیر مدرسه امام حسن مجتبی(ع) «شفق» تهران درگفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره وحدت و لزوم آن در جوامع اسلامی، گفت: ما مسلمانان هیچ گاه در صدد آینده نبودیم و همواره به دنبال تصحیح گذشته هستیم، این تصحیح گذشته ما را به اختلاف می‌کشاند.

 

وی در ادامه افزود: ما می‌توانیم در ساخت آینده به وحدت با هم برسیم ولی گذشته را دیگر نمی‌توان تغییر داد و باید بر روی آینده توافق کنیم، گذشته محل درگیری‌های ما است، داعش نیز یکی از عوارض این جهل و تصحیح تاریخ است که در جهان اسلام به وجود آمده.

 

حجت الاسلام اختیاری با اشاره به اهمیت فهم یکدیگر اظهار داشت: مسلمانان باید به دنبال فهم یک دیگر باشند، نخستین شرط وحدت فهم یک دیگر است، ما باید اهل تسنن را فهم کنیم آن ها هم باید ما را فهم کنند، ما باید در تلاش درک اهل تسنن به وسیله‌ قرآن و مشترکاتمان باشیم، وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم اختلافات تاریخی را می‌بینیم، ما باید از نگاه تاریخی عبور کنیم و محدود نباشیم.

 

مدیر مدرسه امام حسن مجتبی(ع) درباره جهان معاصر به وجود آمده و ایدئولوژی‌های موجود بیان داشت: در جهان معاصری که پدید آمده، مشکلات مختلف از ایدئولوژی‌های مختلف است و البته بعضی عوامل غربی نیز به این اختلاف دامن زده و سبب تشدید آن می‌شوند و بخشی سود جو در درون که برای منافع خود آتش این درگیری را زیاد می‌کنند.

 

وی درباره دخالت غربی ها در این اختلافات ابراز داشت: بخشی از این اختلافات که نقش غربی ها در آن دیده می‌شود قابل انکار نیست و غربی‌ها به دنبال از بین بردن اسلام از درون هستند، به عنوان نمونه کمک‌های مالی به گروه‌های تروریستی، تجهیز کردن گروه ها به سلاح، راه اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای برای گروه‌های مختلف و غیره را برای شعله ور کردن آتش این اختلاف در اختیار می‌گذارند.

 

حجت الاسلام اختیاری با تاکید بر مدیریت درست در میان مذاهب اسلامی، خاطرنشان کرد: ما باید هردو سوی ماجرا را مدیریت کنیم و مواردی را که می‌توانیم کنترل کنیم، علما باید مردم را نسبت به موضوع وحدت آگاه تر کنند، علما باید خودشان خط مقدم جریان وحدت باشند، تا زمانی که یک شاکله عمده بین اهل سنت و شیعیان باشند گروه های افراطی و تندرو مقطعی هستند و کاری از پیش نمی‌برند، تا زمانی که جهت در جهان اسلام سالم باشد این گروه‌ها از بین خواهند رفت، ما باید برای تحقق این امر تلاش کنیم./827/ت303/ب4

ارسال نظرات