۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۳۹۴۸۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

چشم پوشی از عیب دیگران باارزش ترین عمل است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به این که از صفات الهی ستارالعیوب است، گفت: چشم پوشی از عیب دیگران باارزش ترین کار کریمان است.
حجت الاسلامسيد احمد  ميرعمادي-امام جمعه خرم آباد

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در رابطه با برخی ویژگی های رفتاری انسان بیان داشت: انسان کامل کسی است که با اطاعت کلیه قوانین الهی، رضایت و خشنودی خدا را کسب کرده باشد.

وی با اشاره به این که در قرآن رضایت و خشنودی خداوند در بیش از 30 آیه بیان شده است، افزود: رضایت‎مندی خداوند به میزان عمل انسان از جنبه کمیت و کیفیت اخلاص و معرفت بستگی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که ایثار و انفاق از عوامل رضای خدا است، عنوان داشت: استغفار، روزه داری، ریاضت های مشروع و اطاعت خدا از دیگر راه های کسب رضای خدا است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال برای سامان دادن به زندگی اجتماعی بشر، آن ها را به سوی اموری تشویق کرده و از اموری دیگر بازداشته است.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: یکی از این امور اصلاح عیوب خویش و منع  از عیب جویی در دیگران است.

وی با بیان این که هرگونه عیب جویی موجب شکستن شخصیت دیگران می شود، خاطرنشان کرد: عیب جویی نتایج و پی آمدهای ناگواری برای فرد عیب جو دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تنهایی و منزوی شدن را از نتایج عیب جویی بیان کرد و با اشاره به آیات افزود: افراد باید از معاشرت با عیب جویان بپرهیزند؛ چراکه هیچ کس از ضرر آنان در امان نمی ماند.  

وی رسوایی و فاش شدن اسرار، نداشتن آرامش روانی، شکل گیری عداوت و شریک بودن در گناهی که فاش شده را از دیگر آثار عیب جویی بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به این که در اسلام به عیب پوشی سفارش شده است، خاطرنشان کرد: این کار از اخلاق انسان های کریم و بزرگوار است که با وجود آگاهی نسبت به عیوب دیگران از آن چشم پوشی می کنند.

وی یادآور شد: از سرلوحه تعالیم الهی این است که انسان پیش از اصلاح دیگران خود را اصلاح کند؛ بدین معنا که خویش را بشناسد، از ضعف ها و عیب های خویش آگاه و مواضع ورود گناه را در خویش شناسایی و درصدد برطرف کردن آنها برآید.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که خودشناسی در معارف اسلامی سودمندترین دانش معرفی شده است، خاطرنشان کرد: منظور از خودشناسی و پرداختن به خویش، شکل دادن و جهت بخشی به فعالیت های حیاتی، تصحیح  و تقویت انگیزه ها، در نظر گرفتن مقصد نهایی و تلاش برای نزدیکی به خداوند است.

وی با اشاره به این که شناخت انسان، آدمی را به ضرورت نبوت که همان هدایت است پیوند می زند، بیان داشت: خودشناسی انسان را در شناخت جنبه های گوناگون معارف الهی و انسانی کمک می کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان داشت: انسان در پی خود شناسی پایه های اصلی فضائل اخلاقی و تکاملی معنوی را در وجود خویش بالا می برد./9459/ت302/ب2

ارسال نظرات