۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۳۹۸۹۰
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس:

اعتقادات دینی عالی‌ترین محور وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: هفته وحدت فرصتی برای شناخت مؤلفه‌ها و مبانی وحدت از دیدگاه قرآن و رسول گرامی اسلام است.
محمد اسماعيل سعيدي، نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي

محمداسماعیل سعیدی، دبیر کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت با بیان این‌که ضرورت یکدلی و هم‌افزایی امت اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، اظهار داشت: باید دانست که دشمن ناگزیر به تفرقه‌افکنی میان مسلمانان است، چراکه منافع نظام سلطه از این مسیر تأمین می‌شود.

 


وی با بیان این‌که هفته وحدت فرصتی برای شناخت مؤلفه‌ها و مبانی وحدت از دیدگاه قرآن و رسول گرامی اسلام است، خاطرنشان کرد: وحدت نه تنها باید در سطح ملی و میان اقوام و مذاهب مختلف داخل کشور تجلی یابد، بلکه بایستی در سطج جهان اسلام و ممالک مسلمان سراسر نقاط جهان تحقق یابد.

 


نماینده مردم تبریز با اشاره به این‌که بدون تحقق وحدت ملی با رویکرد دینی نمی‌توان به فکر اتحاد امت اسلامی بود، تصریح کرد: از این روست که دشمنان نظام از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به تفکر ترویج تفکر و عقاید قومیت‌گرایی در نقاط مختلف کشور روی آورده و امروز نیز درصدد تحریک اقوام ایرانی برای جدایی از ایران بزرگ و یکپارچه هستند.

 


سعیدی با بیان این‌که تفرقه‌افکنی دشمنان در ایران تنها محدود به اقوام و قبایل نشده و شاهد ترویج بدبینی میان مذاهب اسلامی به ویژه بین شیعه و سنی از سوی رسانه‌های غربی هستیم، گفت: باید دانست که برای از بین بردن وحدت کشورهای مسلمان، تحریک اقوام همواره در دستور کار نظام سلطه است.

 


وی افزود: استکبار جهانی به دنبال ناکامی در افزایش فشارهای سیاسی و اقتصادی پس از گذشت سال ها از پیروزی انقلاب، به شکلی نوین و روش های جدید به دنبال تحریک عصبیت های قومی است، چراکه تلاش دارد با جدایی اقوام مختلف، وحدت و انسجام ملت را به عنوان اساس موفقیت کشور متزلزل کند.

 


دبیر کمیسیون اجتماعی در مجلس اسلام را عامل اصلی وحدت دانست و اظهار داشت: ملت ایران با وجود شکل گیری از اقوام مختلف، موضوع های مشترکی دارد که آن ها را دور هم جمع کرده و اصلی ترین آن ها اعتقادات دینی از جمله قرآن کریم، وجود مبارک رسول اکرم(ص) و دیگر مشترکات دینی است.

 


سعیدی کوچکترین توهین به هر دین، مذهب، ن‍ژاد، قومیت، زبان و ... را توهین به وحدت ملی و وحدت اسلامی دانست و از سران کشورهای مسلمان جهان خواست با دقت در اعمال و گفتار خود، به عتقادات، آداب، اصول و باورهای ملت‌ها گذاشته و اجازه ندهند دشمنان با ایجاد فضای بدبینی وحدت اسلامی را خدشه‌دار کنند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات