۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۳۹۹۰۹
حجت الاسلام ماندگاری:

میلاد پیامبر بهترین فرصت برای حفظ وحدت است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان این که در آیات قرآن کریم وحدت تنها در میان مسلمانان مورد تاکید قرار نگرفته است، گفت: اعتقاد به خداوند در تمامی ادیان مشترک بوده به همین خاطر نه تنها مسلمانان بلکه پیروان تمامی ادیان الهی باید با یکدیگر وحدت داشته باشند.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه قم و سخنران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که در آیات قرآن کریم وحدت تنها در میان مسلمانان مورد تاکید قرار نگرفته است، گفت: در آیات قرآن کریم بیان شده که ای پیامبر(ص) به اهل کتاب بگو به آنچه که در میان شما و در میان ما مشترک است روی آورید و از تفرقه دوری کنید که این موضوع نشان می دهد که تمامی پیروان ادیان الهی به واسطه پرستش خداوند باید با یکدیگر متحد بوده و باید از تفرقه دوری کنند.

 

وی با اشاره به این که میلاد حضرت رسول (ص) بهترین فرصت برای حفظ وحدت است، گفت: بهتر است که این روز مقدس را در کام نیازمندان و خانواده خود شیرین کنیم و به واسطه تولد رسول مهربانی به مسلمانان و خانواده خود شیرینی و عیدی بدهیم.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که در هفته وحدت مراسم های عروسی زیاد برپا می شود، تاکید کرد: بهتر است در این هفته بستر عروسی جوانان را فراهم کرده و سخت گیری ها نابجا را کنار بگذاریم و اجازه دهیم جوانانی که سنشان بالا رفته و یا بنا به دلایلی در ازدواج اول خود دچار شکست شده اند به طور مجدد ازدواج کنند زیرا در اسلام بنایی مقدس تر از ازدواج وجود ندارد و ازدواج به هر سه شکل یعنی ازدواج موقت، ازدواج مجدد و ازدواج دائمی سنت رسول خداوند است.

 

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به این که در اسلام تنها چیزهای که برای برگزاری ازدواج لازم است یک حلقه و یک ولیمه ساده برای مراسم ازدواج است، ادامه داد: خانواده ها باید رسم های حاشیه ای و پر هزینه عروسی را کنار بگذارند تا بستر ازدواج جوانان فراهم شده و زندگی آنها در ابتدا به سادگی و شیرینی آغاز شود و خانواده ها و فرزندان آنها دچار مشکل نشوند.

 

وی تاکید کرد: متاسفانه بعضی از خانواده ها به علت خرج های بیهوده در مراسم ازدواج خود و فرزندانشان را به زحمت انداخته و موجب می شوند که مجلس عروسی که قرار است موجب شادکامی آنها شود زمینه تلخی را در زندگی آنها فراهم کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که متاسفانه رسم های بیهوده زمینه بدبختی چندین خانواده را فراهم کرده است، یادآور شد: باید زمینه ازدواج ساده و به موقع جوانان را فراهم کنیم زیرا جوانی که سنش بالا رفته واجب است که ازدواج کند و همگان باید برای این جوان چه دختر و چه پسر باشد آستین بالا زده و زمینه ازدواج او را فراهم کنند./837/پ202/ب4

ارسال نظرات