۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۲۴۰۲۲۲
کارشناس دینی:

دشمن با تغییر ذائقه به دنبال تغییر فرهنگ جامعه است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی گفت: دشمن با تغییر فرهنگ ها در امر پوشش و مصرف، افکار را براساس خواسته خود تحت تأثیر قرار داده است و فرهنگ تجمل گرایی و مصرف گرایی را در جامعه ترویج می کند.
فرهنگ غرب در ايران

حجت الاسلام مجتبی رضایی کارشناس دینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که هر انسانی براساس ذائقه فطری خود عمل می کند و رفتارهایی که بر خلاف فطرت انسان باشد مورد پذیرش نیست افزود: کشورهای استبدادگر و استعمارگر با تغییر ذائقه فطری انسان ها در حوزه پوشش، خوراک و آداب معاشرت، رفتار آنها را تحت تأثیر قرار می دهند.

 

وی افزود: دور کردن خانواده ایرانی از سفره ایرانی و تبلیغ و ترویج غذاهای آماده غربی که برگرفته از فرهنگ ارتزاق در غرب است، جزء مواردی است که امروز در جامعه ایرانی بروز و ظهور دارد.

 

این کارشناس دینی افزود: دشمن از این طریق با تغییر فرهنگ  ها در امر پوشش و مصرف، افکار را براساس خواسته خود تحت تأثیر قرار داده است و فرهنگ تجمل گرایی  و مصرف گرایی موجود در جامعه ترویج می کند.

 

حجت الاسلام رضایی گفت: از امیرمومنان(ع) روایت است که مواظب افکار خود باشید که تبدیل به عمل می شود و این عمل تبدیل به عادت و در نهایت تبدیل به سرنوشت می شود که این موضوع مبین تأثیرپذیری انسان ها و در نهایت تغییر فرهنگ است.

 

به گفته وی، در گذشته لباس اصیل ایرانی نوعی لباس قبا و ردا بوده است اما امروز با ورود فرهنگ غربی پوشش مردم به کت و شلوار تبدیل شده که نوع پوشش قبلی  جایگاه خود را به کلی از دست داده است.

 

حجت‌الاسام رضایی گفت: استعمار جهانی با تغییر نوع پوشش در جوامع مختلف به دنبال دست یابی به اهداف فرهنگی و مادی خود است، از این رو در بسیاری از موارد با تغییر در ذائقه و پوشش افراد اقدام می کنند.

 

وی با اشاره به این که خداوند متعال احکام را بر اساس حکمت عالمانه خود قرارداده است افزود: تخطی کردن از احکام خداوند و پیروی از فرهنگ غرب باعث نارضایتی جامعه شده است.

 

حجت‌الاسلام رضایی با بیان این که عدم اطاعت از اوامر خداوند، عواقبی را به دنبال خواهد داشت که دیر یا زود گریبانگیر ما خواهد شد افزود: بهترین نوع پوشش و ارتزاق آن است که در دستورات اسلام به آن اشاره شده است و سرپیچی از آن سبب تغییر در فطرت پاک انسانی و واردکردن ضربه به بنیان خانواده می شود./1307/ت303/ب4

ارسال نظرات