۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۴۱۰۷۸
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران:

مرکز خدمات از ممتازین و محققان حوزوی حمایت می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران به حمایت این مرکز از ممتازین و محققان حوزوی اشاره کرد و افزود: این گروه علاوه بر خدماتی که گروه های دیگر دریافت می کنند از حمایت های ویژه برخوردار هستند.
مدير مرکز خدمات حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جواد فلاح، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که یکی از مهم ترین اقدامات این مرکز خدمات تأمین اجتماعی برای طلاب و روحانیان است، گفت: در حال حاضر نه هزار نفر تحت پوشش این مرکز هستند.

 

وی افزود: در حال حاضر این مرکز از سه گروه طلاب در حال تحصیل حوزه، طلاب و روحانیان آزاد که در ادارات، سازمان ها و مساجد به عنوان امام جماعت مشغول فعالیت هستند و همچنین معمرین و خانواده های آنها حمایت می کند.

 

حجت الاسلام فلاح با بیان این که مرکز خدمات حوزه های علمیه مازندران از ازدواج طلاب نیز حمایت می کند، تصریح کرد: به همین منظور طرح همایش مزدوجین از کسانی که از زمان عقد آنها یک سال نگذشته باشد از سوی این مرکز برگزار می شود.

 

وی در ادامه سخنان خود به طرح مسکن طلاب استان اشاره کرد و با بیان اینکه طی سال های گذشته 120 نفر از طلاب و روحانیان استان در طرح مسکن مهر نام نویسی کردند که تنها 20 نفر موفق به دریافت مسکن شدند، خاطرنشان کرد: در حال رایزنی هستیم که این مشکل طلاب و روحانیان مازندران را با تعامل و هماهنگی با سازمان مسکن و شهرسازی مرتفع کنیم.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران از اجرای طرح ممتازین در استان خبر داد و با بیان این که در این طرح از فرزندان ممتاز طلاب و روحانیان که واجد شرایط علمی هستند حمایت خواهد شد، خاطرنشان کرد: در طرح ممتازین از فرزندان خانواده های طلاب و روحانیانی که معدل آنها بیش از 18 باشد طبق رتبه علمی تقدیر به عمل خواهد آمد. 

 

حجت الاسلام فلاح از ثبت نام 500 نفر از فرزندان طلاب و روحانیان استان در این طرح خبر داد و خاطرنشان کرد: این همایش در دو بخش غرب استان و شرق استان برگزار خواهد شد. 

 

وی با بیان این که  بخش غرب استان از محمودآباد تا رامسر و بخش شرق استان از آمل تا بهشهر خواهد بود، تصریح کرد: یکی از این همایش ها امسال و دیگری در سال آینده برگزار خواهد شد. 

 

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران به حمایت این مرکز از ممتازین و محققان حوزوی اشاره کرد و افزود: این گروه علاوه بر خدماتی که گروه های دیگر دریافت می کنند از حمایت های ویژه برخوردار هستند.

 

حجت الاسلام فلاح از حمایت ویژه مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران طلاب محقق و پژوهشگر خبر داد و خاطرنشان کرد: حمایت از فعالیت های پژوهشی، تألیف و چاپ کتب و همچنین طرح های پژوهشی از جمله برنامه های این مرکز از طلاب است.

 

وی با بیان این که مرکز خدمات از پایان نامه های کاربردی و مورد تأیید حوزه حمایت خواهد کرد، افزود: توسعه و رونق فعالیت علمی و پژوهشی از جمله برنامه های مورد نظر مرکز خدمات حوزه های علمیه است.

 

حجت الاسلام فلاح با بیان این که طلاب و روحانیان مروجان و مبلغان سنت پیامبر و ائمه معصومین(ع) هستند، تصریح کرد: رشد و گسترش امروز اسلام ناب مدیون تلاش ها و از خودگذشتگی های روحانیت در تاریخ است./1316/پ202/ب1

ارسال نظرات