۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۲۴۱۱۰۴
استاد حوزه علمیه قم:

جامعه مدرسین و نهادهای حوزوی اجازه نخواهند داد جریان های سکولار در حوزه رخنه کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم جامعه مدرسین را هوشیار در تقابل با تفکرات سکولاریسم خواند و گفت: رهبر معظم انقلاب با خطر تشکیلاتی موازی جامعه مدرسین آشنا هستند و به این علت با به وجود آمدن چنین تشکیلاتی مخالف هستند.
مدرسه فيضيه قم
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن سعیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه انقلاب مولود حوزه است گفت: حوزه بوجود آورنده نظام اسلامی است؛ انقلاب اسلامی از پشتوانه قوی حوزه علمیه بهره می برد؛ نظام اسلامی و حوزه جزو لاینفک یکدیگرند.
 
وی در زمینه ارتباط حوزه و نظام اسلامی اظهار داشت: حوزه باید به مسائل روز آگاه بوده و نظام اسلامی را تغذیه فکری و فرهنگی کند؛ بنیان ارتباطات حوزه و نظام اسلامی باید بر ارائه برنامه های فرهنگی نظام اسلامی توسط حوزه استوار باشد.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه، حوزه را از لحاظ مادی بی نیاز به دولت دانست و ابراز داشت: حوزه از نظام اسلامی مطامع مادی ندارد و سعی نمی کند بعض یا تمام نیازهای مادی خود را از این طریق برآورده کند و به همین خاطر است که مرجعیت و حوزه توانسته اند استقلال خود را حفظ کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تهدید خطر جریان های سکولار در حوزه را جدی عنوان کرد  و افزود: جریانات فکری سکولاریسم در حوزه باعث خواهند شد تا حوزه از اهداف اساسی خود که از آن جمله تشکیل نظام اسلامی در جامعه است باز بماند؛ جامعه مدرسین به عنوان متولی حوزه با چشمانی باز و با استفاده از هدایت های رهبر معظم انقلاب اجازه نمی دهد گرگ سکولاریسم نظام حوزه را از هم بدرد.
 
وی مراجع و رهبر معظم انقلاب را صاحبان حوزه خواند و ادامه داد: صاحبان حوزه اجازه نمی دهند که سکولاریسم به حوزه نزدیک شود و حوزه را از هویت خود ساقط نماید؛ جامعه مدرسین نیز بیدار است و مانع از ورود چنین جریانات فکری به حوزه خواهد شد.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه درباره فعالیت های جامعه مدرسین گفت: جامعه مدرسین سعی دارد در حوزه علمیه قم و شهرستان ها نقش محوری ایفا کند و ضمن برنامه ریزی برای حوزه های علمیه سراسر کشور آنان را زیر چتر حمایتی خود قرار دهد.
 
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به تاریخچه فعالیت های جامعه مدرسین اشاره کرد و اظهار داشت: جامعه مدرسین قبل و بعد از انقلاب همواره منشا خیر و برکت بوده است، البته قبل از انقلاب ساختار آنچنانی نداشت.
 
وی ادامه داد: جامعه مدرسین بعد از انقلاب خیلی زود به فکر افتاد که در فعالیتی منسجم و در سطح کشور تمام حوزه های علمیه را قانونمند و نظام مند کند؛ این تشکیلات با تأیید مراجع تقلید و رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی همه حوزه های علمیه را تحت مدریریت و اشراف خود در آورد.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه ایجاد تشکیلاتی موازی با جامعه مدرسین به منظور برنامه ریزی بر فعالیت های حوزه را باعث نفوذ دشمنان نظام و انقلاب دانست و افزود: مدیریت در همه جا باید واحد باشد همچنان که در دانشگاه ها نیز این چنین است؛ رهبر معظم انقلاب این خطر را می دانند احساس می کنند و می شناسند؛ ایشان می دانند که وجود تشکیلاتی هم عرض جامعه مدرسین باعث ورود خدشه به برنامه ریزی و مدیریت واحد خواهد شد./836/ت302/ج
ارسال نظرات