۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۴۱۲۵۷

دوره دانش افزایی عقاید در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول آموزش نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی از برگزاری دوره دانش افزایی عقاید ویژه طلاب مدارس علمیه استان خبر داد.
دوره دانش افزايي عقايد در حوزه علميه خراسان شمالي

حجت الاسلام حسین حسین زاده، مسؤول آموزش نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برگزاری دوره دانش افزایی عقاید در حوزه علمیه استان، اظهار داشت: این دوره با حضور 60 نفر از طلاب برادر مدارس علمیه استان خراسان شمالی با هدف ارتقای دانش طلاب در این زمینه برگزار شد.

 

وی با بیان این که تدریس این دوره آموزشی بر عهده حجت الاسلام مهدی معلم از اساتید حوزه علمیه استان بود، افزود: در این دوره آموزشی مسائل مختلف مرتبط با حوزه عقاید از سوی طلاب شرکت کننده و مدرس دوره بحث و بررسی شد.

 

حجت الاسلام حسین زاده خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه گسترده شبکه های غیردینی و گسترش فعالیت فرقه های ضاله و ضداخلاقی در سطح جامعه، دوره های دانش افزایی عقاید با هدف مقابله با تهاجمات اعتقادی و آگاهی بخشی به جامعه و علی الخصوص نسل جوان به صورت مستمر برای روحانیان و طلاب حوزه های علمیه استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

کارشناس آموزش نمایندگی حوزه علمیه استان در ادامه با اشاره به این که از ابتدای سال جاری تاکنون چندین دوره دانش افزایی در زمینه های مختلف در مدارس علمیه خراسان شمالی با حضور اساتید مدعو از حوزه های علمیه قم و مشهد برگزار شده است، افزود: پیش از این دوره نیم روزه توجیهی ویژه اساتید علوم قرآنی سطح یک حوزه های علمیه استان نیز برگزار شد.

 

به گفته وی این دوره توجیهی با هدف ارتقای دانش قرآنی و ارائه روش های نوین آموزش قرآن به اساتید قرآنی برگزار شد و با توجه به این که طلاب و اساتید حوزه های علمیه همواره با مباحث تفسیری و معارف قرآنی در راستای فعالیت های تبلیغی و ترویج آموزه های دینی مأنوس هستند و برگزاری چنین دوره هایی نقش مهمی در بهبود فعالیت های آنها دارد.

 

حجت الاسلام حسین زاده با یادآوری این که همچنین مدتی پیش دوره مشاوره تحصیلی با حضور اساتید متخصص در تمامی مدارس علمیه برادران استان خراسان شمالی نیز برگزار شد، اضافه کرد: هدف از برگزاری دوره های مشاوره تحصیلی در حوزه های علمیه استان شناسایی استعدادهای طلاب و بررسی موانع و آسیب های آموزشی و پژوهشی طلاب بود.

 

به گفته وی در این دوره ها مدرسان مدارس علمیه خراسان شمالی با حضور در جمع طلاب، افزون بر بیان روش های مطالعه، یادداشت برداری، راهکارهای تحصیل موفق و موانع پیش روی طلاب، به سؤالات طلبه ها پیرامون مسائل آموزشی نیز پاسخ دادند.

 

حجت الاسلام حسین زاده تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری افزون بر دوره های فوق الذکر، دوره دانش افزایی ادبیات عرب ویژه طلاب برادر و دوره آموزشی مدیریت اسلامی ویژه مدیران و مسؤولان آموزش حوزه های علمیه خراسان شمالی نیز برگزار شد.

 

گفتنی است، امسال در مجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

 

مدارس علمیه برادران در خراسان شمالی در دو مقطع بلند مدت( ویژه طلاب دارای مدرک تحصیلی سیکل) و سفیران هدایت( طلاب دارای مدرک تحصیلی دیپلم به بالا) طلبه می پذیرند که پذیرش طلاب سفیران هدایت تنها در مدرسه علمیه حضرت امام خمینی(ره) بجنورد انجام می شود و طلاب مقطع بلند مدت نیز در سایر مدارس علمیه برادران شهرستان های مختلف خراسان شمالی پذیرش می شوند.

 

پنج حوزه از شش حوزه علمیه خواهران سطح استان تنها در مقطع سفیران هدایت طلبه می پذیرند؛ اما مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد علاوه بر پذیرش طلبه های مقطع سفیران هدایت، در مقطع بلند مدت نیز طلبه خواهر پذیرش می کند.

 

تا پارسال تحصیل طلاب در حوزه های علمیه استان تنها تا سطح دو امکان پذیر بود اما از ابتدای امسال با شروع فعالیت مدرسه تخصصی امام خامنه ای در بجنورد برای طلاب سطح دو و سه، امکان تحصیل در سطح سه(کارشناسی ارشد) دروس حوزوی در استان خراسان شمالی نیز فراهم شده است./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات