۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۲۴۱۶۲۲

اشتغال به تحصیل 50 طلبه در مدرسه علمیه تخصصی امیرالمومنین(ع) بیرجند

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مدرسه تخصصی امیرالمومنین(ع) بابیان این‌که در حال حاضر در این مدرسه 50طلبه مشغول به تحصیل هستند، گفت: این مدرسه در دو رشته کلام اسلامی و معارف اسلامی برای سطح دو( مقطع کارشناسی ارشد) طلبه پذیرش می‌کند.
مدرسه امير المومنين (ع) بيرجند مدرسه امير المومنين بيرجند

حجت‌الاسلام باقر طیبی، معاون آموزشی مدرسه تخصصی امیرالمومنین(ع) بیرجند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بابیان این‌که در حال حاضر در این مدرسه 50 طلبه در سطح دو حوزه اشتغال به تحصیل ‌دارند، گفت: این مدرسه تخصصی در حال حاضر در دو رشته کلام و معارف اسلامی طلبه پذیرش می‌کند.

 

وی با اشاره به این‌که تمامی طلابی که سطح یک حوزه را به پایان رسانده‌اند می‌توانند از سراسر کشور در این مدرسه ادامه تحصیل دهند، تأکید کرد: این مدرسه از طریق یک آزمون عمومی و کتبی و پس‌ازآن انجام مراحل مصاحبه از میان طلاب سطح یک، طلاب علاقه‌مند را پذیرش کرده و به‌صورت تخصصی آن‌ها را در دو رشته‌ای که در بالا ذکر شد آموزش می‌دهد.

 

معاون آموزشی مدرسه تخصصی امیرالمومنین(ع) افزود: هدف از راه‌اندازی این مدارس، تربیت طلاب متخصص در رشته‌های موردنظر است تا این طلاب بتوانند با پژوهش و ارائه یافته‌های پژوهشی خود در جامعه زمینه تعالی امت را فراهم کرده و بتوانند به بخشی از سوالات و شبهات روز جامعه پاسخ دهند.

 

حجت‌الاسلام طیبی ادامه داد: ثبت‌نام برای پذیرش در این مدرسه از اسفندماه آغازشده و طلاب علاقه‌مند برای ثبت‌نام می‌توانند به سایت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان مراجعه کرده و ثبت‌نام خود را به‌صورت اینترنتی انجام دهند.

 

وی بابیان این‌که دوره‌های این مدرسه به‌صورت حضوری است و طلاب باید به‌صورت حضوری در کلاس‌های درس این مدرسه حاضر شوند، گفت: پذیرش در این مدرسه تنها مختص طلاب بوده و عموم مردم و دانشجویان اجازه تحصیل در این مدرسه را ندارند.

 

معاون آموزشی مدرسه تخصصی امیرالمومنین(ع)، اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف ازجمله برگزاری کلاس‌های اخلاق به‌صورت مستمر و روزانه برای طلاب، برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی و سایر دوره‌ها را از مهم‌ترین برنامه‌های این حوزه برای طلاب عنوان کرد.

 

حجت‌الاسلام طیبی بابیان این‌که ادامه تحصیل در مدارس تخصصی نقش موثری در تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص علوم اسلامی و انسانی دارد، تصریح کرد: طلاب در مدارس تخصصی روش‌های استخراج منابع را در رشته‌های خاص خودآموخته و پژوهش‌ها و مقالات آن‌ها می‌تواند کمک موثری در زمینه تامین منابع علوم انسانی اسلامی با توجه به نیازهای روز باشد.

 

لازم به ذکر است، ساختمان مدرسه تخصصی امیرالمومنین(ع) آماده افتتاح است و به‌زودی این مدرسه از مکان فعلی به ساختمان اصلی در سجاد شهر منتقل خواهد شد و به‌این‌ترتیب امکانات و فضای بیشتری برای مطالعه و تحقیق در اختیار طلاب قرار خواهد گرفت. همچنین مدرسه تخصصی امیرالمومنین (ع) یکی از اولین مدارس تخصصی خراسان جنوبی است که توانسته نیاز طلاب این استان را در زمینه تحصیل در سطوح بالای تحصیلات حوزوی فراهم کند./968/ت302/ب5    

 

ارسال نظرات