۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۴۲۰۸۵
مدیر اوقاف و امور خیریه طبس:

وقف از بهترین راه‌های خدمت‌رسانی به مردم و گسترش اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر اوقاف و امور خیریه طبس گفت: وقف، همدردی با مردم کم بضاعت و یکی از بهترین راه‌های خدمت‌رسانی به مردم و گسترش اسلام است.
وقف

حجت‌الاسلام محمد الهی، مدیر اوقاف و امور خیریه طبس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بابیان این‌که وقف دارای برکات متعددی است، گفت: وقف باعث فقرزدایی از جامعه اسلامی می‌شود.

 

وی وقف را مضاربه باخدا دانست و افزود: واقف در زندگی خود با خداوند معامله می‌کند و مطمئنا هیچ‌وقت در زندگی شکست نمی‌خورد.

 

حجت‌الاسلام الهی بابیان این‌که وقف پشتوانه دین است، ادامه داد: از صدر اسلام تاکنون دین اسلام با مشکلات مالی مواجه بوده است که خوشبختانه مسلمانان با وقف توانسته‌اند بر این مشکلات فائق شوند و تا امروز دین اسلام به برکت وقف گسترش پیداکرده است.

 

وی با اشاره به این‌که وقف، امدادرسانی دائم به مردم است، اضافه کرد: مال وقف همیشه وجود دارد و هرگز از بین نمی‌رود.

 

مدیر اوقاف و امور خیریه طبس با اشاره به این‌که وقف همدردی با مردم فقیر و لذت بردن از کمک به محرومان است، ادامه داد: یکی از بهترین راه‌های خدمت‌رسانی به مردم وقف است.

 

وی تصریح کرد: کسانی که به دنبال وقف هستند از وسوسه‌های شیطانی در امان هستند.

 

حجت‌الاسلام الهی سرمایه‌گذاری روی زمین‌های وقفی، احیای زمین‌های وقفی، اجرای نیات واقفان و قرائت وقف نامه‌ها را در مراسم عمومی از عوامل تشویق مردم به انجام سنت حسنه وقف برشمرد.

 

وی بابیان این‌که 427 موقوفه در طبس وجود دارد، گفت: 97 موقوفه غیر متصرفه است که متولی آن را اداره می‌کند.

 

مدیر اوقاف و امور خیریه طبس به دو موقوفه جدید در طبس اشاره و اظهار کرد: وقف یک باب منزل به ارزش اعتباری 150 میلیون تومان توسط آقای معماریان و یک قطعه زمین به ارزش اعتباری سه میلیون تومان در بخش دیهوک ازجمله این موقوفات بوده است.

 

حجت‌الاسلام الهی با اشاره به در اختیار گذاشتن کتاب استفتائات رهبری در زمینه وقف به طلاب و مبلغان ابراز کرد: اعزام روحانیان در هفته وقف به روستاها، سخنرانی در مراسم‌های مختلف برای آشنایی مردم با احکام شرایط وقف اجرای نیات واقفان از اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه طبس است.

 

وی، توزیع پوسترهای احکام مستأجران وقفیات، گزارش عملکرد سالانه اداره اوقاف و امور خیریه در هفته وقف و برگزاری ایستگاه‌های همه واقف باشیم در بقاع متبرکه را از اقدامات اوقاف جهت آشنایی مردم با وقف دانست.

 

مدیر اوقاف و امور خیریه طبس، بقاع متبرکه تحت نظر اوقاف و امور خیریه طبس را هفت بقعه متبرکه عنوان کرد و گفت: بقعه خواجه خضر که در داخل شهر وجود دارد به دلیل شبهات به مجتمع فرهنگی مذهبی تبدیل‌شده است.

 

حجت‌الاسلام الهی اعتبار تخصیص‌یافته به بقاع متبرکه طبس را 40 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: برنامه محوری در بقاع متبرکه با طرح آرامش بهاری شروع می‌شود.

 

وی، برگزاری سوگواره یاس نبوی، بصیرت عاشورایی، جشن ولایت علوی، ضیافت الهی نشاط معنوی مخصوص اوقات فراغت دانش آموزان را ازجمله برنامه‌های فرهنگی اداره اوقاف در تابستان در جوار بقاع متبرکه عنوان کرد.

 

مدیر اوقاف و امور خیریه طبس به وجود 120 زائرسرا در بقاع متبرکه طبس اشاره کرد و افزود: اسکان زائرین در ایام مختلف سال در این زائرسراها انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به ایام‌الله بهمن و دهه فجر یادآور شد: آذین‌بندی بقاع متبرکه، برگزاری دعای کمیل و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ازجمله برنامه‌های اوقاف در دهه فجر در بقاع متبرکه است./968/ت302/ب5

ارسال نظرات