۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۴۲۷۰۷
از امروز؛

ثبت نام حج تمتع در خراسان شمالی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی گفت: ثبت نام حج تمتع سال 94 از امروز در استان آغاز شده است و دارندگان اسناد حج تمتع تا پانزدهم اسفند 84 می بایست برای نام نویسی به دفاتر زیارتی مراجعه کنند.
مکه، مسجد الحرام

جواد شاد، مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از آغاز ثبت نام حج تمتع سال 94 در استان خراسان شمالی از یکشنبه، پنجم بهمن ماه خبر داد و افزود: دارندگان اسناد ودیعه گذاری حج تمتع شعب بانک ملی تا پانزدهم اسفند سال 84 می بایست از امروز با مراجعه به دفاتر زیارتی و یا به صورت غیر حضوری با مراجعه به نشانی www.haj94.haj.ir در کاروان‌ها ثبت نام کنند.

 

وی با اشاره به این که این زائران از پنجم بهمن ماه به مدت یک هفته در اولویت بوده و برای نام نویسی مهلت دارند، اضافه کرد: اگر در این مدت ظرفیت کاروان های حج تمتع استان خراسان شمالی تکمیل نشود از اولویت های بعدی برای ثبت نام دعوت می شود به همین دلیل دارندگان قبوض اعلام شده می بایست حتما در مهلت تعیین شده برای نام نویسی در کاروان ها اقدام کنند.

 

شاد افزود: در این زمینه دارندگان اسناد ثبت نامی سال‌های ۱۳۶۰ تا ۶۳ با مبالغ ۱۸۰ هزار ریال، ۲۰۰ هزار ریال، ۲۵۰ هزار ریال و ۲۷۰ هزار ریال لازم است پیش از ثبت نام در دفاتر زیارتی با مراجعه به حج و زیارت استان خراسان شمالی برای تبدیل سند خود به قبض ودیعه‌گذاری 10 میلیون ریالی و استفاده از تسهیلات مربوطه اقدام کرده و سپس با دریافت قبض جدید از بانک برای نام نویسی به دفاتر زیارتی مراجعه کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین متقاضیان داری اسناد حج تمتع سال های 77 و 78 هم می بایست پیش از نام نویسی به یکی از شعب بانک‌ملی مراجعه کرده و با استفاده از تسهیلات و یارانه مربوط قبض ودیعه‌گذاری خود را به قبض 10 میلیون ریالی تبدیل کرده و آن گاه برای ثبت نام در دفاتر زیارتی اقدام کنند.

 

شاد اظهار کرد: هزینه حج تمتع برای سال آینده مبلغی در حدود 80 تا 100 میلیون ریال است که این هزینه از زائران طی دو قسط زمان ثبت نام و مابقی در نیمه دوم فروردین ماه سال آینده دریافت خواهد شد.

 

وی با اشاره به تفاوت در هزینه های حج تمتع در کاروان های مختلف، گفت: قیمت های اعزام به سفر حج تمتع با توجه به درجه و دوری و نزدیکی هتل به حرم، نوع پرواز، قیمت ارز و ... در کاروان های مختلف تفاوت دارد.

 

شاد همچنین با تأکید بر این که گذرنامه متقاضیان اعزام به حج تمتع سال آینده می بایست تا پایان سال 94 اعتبار داشته باشد، افزود: زائرانی که اعتبار گذرنامه آن ها به اتمام رسیده و یا پیش از پایان سال 94 به پایان می رسد می بایست پیش از ثبت نام در دفاتر زیارتی، نسبت به دریافت گذرنامه معتبر اقدام کنند تا در اعزام آن ها مشکلی به وجود نیاید.

 

مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی در پایان با اشاره به این که سهمیه حج تمتع سال 94 برای این استان 533 زائر در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این تعداد زائر در قالب پنج کاروان شامل دو کاروان مدینه بعد و سه کاروان مدینه قبل به سرزمین وحی اعزام خواهند شد./9314/ت302/ب5

ارسال نظرات