۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۲۴۲۷۱۲
حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی:

رهبر معظم انقلاب چهره اسلام را از هر شبهه‌ای پاک کردند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان این‌که نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی مهم‌ترین راهکار برای مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی و جریان‌های تکفیری بود، از همه مسلمانان خواست تا با رفتار خود اسلام واقعی را به جوانان اروپایی معرفی کنند.
حجت الاسلام راشد يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم راشد یزدی، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در برنامه یاد خدا از شبکه قرآن و معارف سیما با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) و جانشینان ایشان پدران معنوی امت هستند، گفت: دلسوزی و مهربانی پیامبر(ص) به حدی برای امت زیاد بود که گاهی برای نجات آن‌ها خود را به رنج و زحمت می‌انداختند و در معرض مرگ قرار می‌دادند.

 

وی افزود: ایشان همیشه در سلام کردن بر مردم پیشی می‌گرفتند و این اخلاق در حدی در ایشان برجسته بود که حتی اگر صحابه پشت دیوار مخفی می‌شدند باز هم رسول خدا(ص) بر ایشان در سلام کردن پیشی می‌گرفت.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که پیامبر اکرم(ص) نه‌تنها برای مسلمانان بلکه برای تمامی امت‌ها رحمت بودند، ادامه داد: در ایشان تمامی خصلت‌های نیک انبیای گذشته وجود داشت؛ چون ایشان خاتم پیامبران بودند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشد یزدی تصریح کرد: کسی که می‌خواهد انبیای گذشته را بشناسد باید به سراغ پیامبر اکرم(ص) برود.

 

وی تأکید کرد: کسانی که ادعای پیروی از حضرت مسیح را می‌کنند خودشان خوب می‌دانند که احمد کیست و چه ویژگی‌هایی دارد بنابراین توهین به حضرت محمد(ص) توهین به‌تمامی انبیای قبل از ایشان است.

 

کارشناس رسانه ملی ادامه داد: کسانی به حضرت رسول(ص) توهین می‌کنند هیچ دینی نداشته و دین آن‌ها منفعت آن‌ها است؛ بنابراین حقوق بشر و قلم بهانه خوبی برای توهین به پیامبر اسلام(ص) نیست.

 

وی افزود: آزادی انسان از غیر خدا مهم‌ترین هدف بعثت رسول خدا(ص) بود و پیامبر(ص) مبعوث شد تا انسان را از بردگی چیزهای مختلف رها کرده و به انسان اجازه دهد تا در سایه اعتقاد به خداوند رشد کند.

 

کارشناس رسانه ملی بابیان این‌که تمامی مسلمانان باید با وحدت زمینه خنثی شدن توطئه‌های دشمن را فراهم کنند، گفت: دشمن با توهین به پیامبر (ص) قلب اسلام را هدف گرفته است؛ بنابراین برای این‌که جلوی گردن کشی‌های دشمن را بگیریم باید با وحدت نشان دهیم که اسلام دین محبت و مهربانی است.

 

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین راشد یزدی با بیان این‌که نامه رهبر معظم انقلاب مهم‌ترین راهکار برای مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی و جریان‌های تکفیری بود، گفت: جوانان مسلمانان باید سعی کنند با رفتار خود رهنمودهای رهبری را محقق کرده و اسلام واقعی را به جوانان اروپایی معرفی کنند.

 

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب به این وسیله چهره اسلام را از شبهه پاک کردند و به جوانان اروپایی نشان دادند که رفتار یک عده‌ای مزدوران استکبار به نام اسلام، اسلام نیست؛ بلکه برای شناخت اسلام باید به منابع آن یعنی زندگی پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم مراجعه کنند و هر کس لحظه‌ای در آیات قرآن و سیره رفتاری حضرت رسول تدبر کند حقانیت اسلام را درک خواهد کرد./837/پ202/ی

ارسال نظرات