۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۴۲۷۸۲

تظاهرات ضدآمریکایی در آلمان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ شهر ارفورت آلمان شاهد برگزاری تظاهراتی ضدآمریکایی با حضور هزار نفر از اتباع این کشور بود.
آلمان

به گزارش خبرگزاری رسا، در جریان تظاهرات روز گذشته در آلمان علیه آمریکا دست‌کم هزار نفر به خیابان‌های شهر «ارفورت» آمدند. جنبش پگادا (اروپایی‌هایی مخالف آمریکایی شدن) که این تظاهرات را سازماندهی کرده بودند، این خبر را اعلام کردند.

 

این جنبش پیامی در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد و نوشت: «روزی توام با موفقیت و صلح را پست سرگذاشتیم. از همه هزار نفری که امروز در تظاهرات شرکت کردند و همراه با ما گام مهمی در راستای صلح برداشتند، ممنونیم. این اقدام آغاز فعالیتی بزرگ در ارفورت است.»

 

با این حال هفته‌نامه آلمانی اشپیگل روز گذشته اعلام کرد که این تظاهرات سبب شد تا برخی از هواداران آمریکایی شدن کشور هم با حضور حدود 600 نفر تظاهرات مشابهی برگزار کنند.

 

بنابر اعلام پلیس بین 2 گروه درگیری‌هایی هم صورت گرفته اما تشخیص اینکه دقیقا چه کسانی از کدوم گروه با هم درگیر شدند دشوار بوده است.

 

پایگاه اینترنتی پگادا اعلام کرد که  هواداران این گروه خواهان تحقق همگرایی مذهبی و اتحاد در اروپا هستند و از همه اروپایی‌ها می‌خواهند تا علیه همه مواردی که به ریشه‌های مشکلات موجود در اروپا ارتباط پیدا می‌کنند ایستادگی کنند.

 

برگزاری این تظاهرات به خصوص از این جهت اهمیت دارد که گروهی دیگر در آلمان به نام ‌پگیدا در حال فعالیت‌های نژادپرستانه و ضداسلامی است و فعالیت‌های جنبش پگادا می‌تواند اقدامی در برابر پگیدا باشد./982/ب102/د

ارسال نظرات