۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۲۴۳۲۶۱

پوتین نسبت به ادعای رهبری جهان از سوی آمریکا هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ در حالی که آمریکا ادعای رهبری جهانی دارد و به توسعه طلبی در سطح بین المللی ادامه می دهد، رییس جمهوری روسیه نسبت به خطر این مساله هشدار داد.
پوتين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پوتین روز سه شنبه در بازدید از موزه یهودیان در مسکو در جمع خبرنگاران هشدار داد که اعمال استانداردهای دوگانه و ادعای رهبری جهانی و سرکوبی با استفاده از زور و بی احترامی به ملت ها بسیار خطرناک است.

 

رییس جمهوری روسیه به عنوان مثال به وضعیت شرق اوکراین و سرکوب معترضان در این منطقه با استفاده از زور اشاره کرد.

 

وی یادآورشد: در یک ماه اخیر در مناطق مسکونی استان های دونتسک و لوهانسک شاهد کشتار مردم بیگناه هستیم که بسیار دردناک است.

 

پوتین گفت: تاریخ بشریت نشان می دهد که ادعای رهبری جهانی چه خطراتی می تواند درپی داشته باشد.

 

رییس جمهوری روسیه همچنین به عواقب مخرب اعمال سیاست های دوگانه در سطح جهانی که به شیوه معمول غرب و آمریکا تبدیل شده است، اشاره کرد.

 

پوتین پیشتر نیز از سیاست های توسعه طلبانه آمریکا در سطح بین المللی انتقاد کرده و نسبت به تبعات آن برای جامعه جهانی هشدار داده بود.

 

رییس جمهوری روسیه در ماه دسامبر در جمع خبرنگاران گفت که آمریکا سیاست نظامی گری و میلیتاریستی در سطح جهان اجرا می کند.

 

پوتین یادآورشد که آمریکا سیاست نظامی گری در سطح جهان اجرا می کند

 

وی از سیاست های خصومت جویانه آمریکا علیه کشورش انتقاد کرد گفت: ما سیاست خصمانه اجرا نمی کنیم و این آمریکاست که به تنش ها در مورد روسیه دامن می زند.

 

رییس جمهوری روسیه افزود: ما تسلیحات خود را در مرز با آمریکا مستقر نکرده ایم و آنها هستند که اجزای سامانه پدافند موشکی خود را در نزدیکی مرزهای روسیه مستقر می کنند و امروز شاهدیم نه فقط در آلاسکا بلکه در کشورهایی همچون رومانی و لهستان موشک های خود را مستقر می کنند. /982/د102/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات