۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۲۴۳۵۱۷

هنر مهم ترین ابزار مقابله با جنگ نرم دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ یک کارگردان و نویسنده روحانی با تأکید بر لزوم مقابله متناسب با جنگ نرم دشمنان، اظهار کرد: هنر مهم ترین ابزار مقابله و مقاومت در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است.
هنر اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، چهارشنبه شب تئاتر انحراف از سبک زندگی اسلامی به همت گروه تئاتر مرآتی ها در محل حسینیه تیپ مردم پایه سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی با حضور کارکنان و خانواده های این نهاد به نمایش درآمد.

موضوع این نمایش انحراف از سبک زندگی بود و در آن به تأثیرات ماهواره و شبکه های اجتماعی بر رفتار والدین، فرزندان و روابط اجتماعی آنها پرداخته شده بود.

حجت الاسلام حسین ولایتی، کارگردان و نویسنده این نمایش نامه که پیش از این به دلیل نگارش فیلم نامه ها و نمایشنامه های مذهبی جوایز متعددی در جشنواره های مختلف ملی و منطقه ای کسب کرده، در این مراسم به تشریح روند و اهداف هنر انقلاب اسلامی پرداخت.

وی اظهار کرد: به دلیل آن که دشمن در قالب هنر و رسانه ها به اعتقادات و دین مردم مسلمان ضربه می زند و خانواده ها را متلاشی می کند لازم است در برابر این فعالیت های کور دشمنان اقدامات پیشگیرانه، مقاومتی، مقابله ای و درمانی متناسب صورت گیرد.

حجت الاسلام ولایتی تصریح کرد: در این زمینه سال های طولانی است که با درک مناسب از تهاجم فرهنگی دشمنان در داخل کشور مبارزه با جنگ نرم را انجام می دهیم اما باید بپذیریم که در این راستا همواره مؤفق نبوده ایم.

وی افزود: بررسی صادقانه راهکارهای مبارزه با جنگ نرم دشمنان نشان می دهد که این روش ها و اقداماتی که گاها انجام می شود تخصصی نبوده و به همین دلیل نیز نتیجه مطلوب را به بار نمی آورد.

حجت الاسلام ولایتی تصریح کرد: اگر دشمن به وسیله هنر و تصویر ذهن و عقل ملت ما را تسخیر می کند ما نیز باید در قالب هنر وارد شویم و مقابله به مثل کنیم در غیر این صورت با وجود تلاش فراوان و صرف هزینه های زیاد مؤفقیت قابل توجهی نخواهیم داشت.

این کارگردان و نمایشنامه نویس خاطرنشان کرد: بسیاری از مسؤولان و متولیان در داخل کشور با به وجود آمدن انحرافات و بروز ناهنجاری های وارداتی از غرب درصدد آن هستند که یک شخص منحرف را یک مرتبه از انحراف فعلی به نقطه تعالی برسانند در حالی که این تصور و تصمیم اشتباه است.

وی ادامه داد: دشمن در جنگ نرم سه راهبرد اساسی دارد که در مرحله نخست به وسیله برنامه های تصویری به تحریک احساسات بپردازد، در مرحله بعد به طریقی اغنای اندیشه به وجود آورد و در پایان نیز باعث تغییر رفتار شود.

حجت الاسلام ولایتی اظهار داشت: برای مقابله با این نقشه های دشمنان تئاتر و هنر یکی از مهم ترین برنامه هایی است که می توانند در این زمینه کمک کند اما از هنر باید به درستی استفاده شود در غیر این صورت امکان دارد نتیجه عکس داشته باشد.

وی اضافه کرد: پیتر چسکی که یکی از بزرگترین تئوریسین های تئاتر دنیا محسوب می شود در زمینه ریشه های تئاتر و نمایش های مذهبی شیعیان گفته:« تعزیه عاشورا و شبیه خوانی شیعیان کاملترین تئاتر است».

حجت الاسلام ولایتی اضافه کرد: این کامل بودن به آن معنا است که نمایش های مذهبی شیعیان هر سه راهبرد اساسی فوق الذکر را شامل می شود، سه راهبردی که دشمنان نیز به آن پی برده اند و در اجرای نقشه های شوم خود از آنها علیه مسلمانان و شیعیان استفاده می کنند.

این کارگردان و نمایشنامه نویس تصریح کرد: حال اگر ما در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی از این راهبردهای هنری در موضوعات مختلف دینی نظیر غدیر، عاشورا و دیگر مناسبت های ملی و مذهبی بهره ببریم، یقینا تأثیرگذاری و مؤفقیت در این عرصه بسیار بیشتر خواهد شد./9314/پ202/ب

ارسال نظرات