۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۲۴۳۸۶۷
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

جناح‌های سیاسی از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله سلیمانی با تأکید بر اینکه نخستین نیاز فضای سیاسی کشور تحمل و استفاده از ظرفیت یکدیگر است، گفت: اینگونه نباشد که به بهانه طرفداری یک شخص کاردان از کاندیدایی غیر از کاندیدای مورد نظر، او را به کار نگیریم.
سليماني نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، گفت: دهه فجر فرصت بسیار زیبایی برای داوری خودمان و ارزیابی عمل به وظیفه ما نسبت به انقلاب است.

 

وی خاطرنشان کرد: آنچه ظرفیت ما بوده تاکنون به کار نبسته‌ایم و نسبت به انقلاب کوتاهی کرده‌ایم دولت‌های پس از انقلاب اسلامی هر کدام قدمی برداشته و قطار انقلاب را رو به جلو حرکت دادند و نباید نقاط ضعف آن‌ها را برجسته و نقاط قوت را کم‌رنگ جلوه دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: باید به جای دنبال کردن اشتباهات دیگران عیوب خود را اصلاح کنیم عده‌ای مدام انقلاب را به محاکمه می‌کشانند و این مصداق بارز کفران نعمت است.

 

وی اشاره کرد: خوب است بین خود و جانبازی که بخش زیادی از جسم و جانش را فدای این انقلاب کرده مقایسه‌ای داشته باشیم که او هیچ انتظاری ندارد اما ما که کاری برای این انقلاب انجام نداده‌ایم همواره طلبکار هستیم.

 

آیت‌الله سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن وجوه تشابه پیامبر اکرم و امام راحل افزود: پیامبر از بین انسان‌ها برای آنها فرستاده شد و نسبت به شرایط آنان آگاهی داشت با درد یتیمی در کنار عمویش رشد کرد امام خمینی نیز همین‌گونه به یتیمی و به سرپرستی برادر بزرگش پرورش یافت و زندگی اعیانی نداشت.

 

وی تصریح کرد: پیامبر اسلام در جامعه خود اثرگذار بود در همان سنین نوجوانی که هنوز مبعوث نشده بود با مشاهده بی‌عدالتی‌های ناشی از تعصبات قومی تاب نیاورد و پیمانی را برقرار کرد که به واسطه آن کسی نتواند حق دیگری را بخورد.

 

وی بیان داشت: امام امت هم به سیادت و هم به عالمیت وارث پیامبر است شرایط زمان برایش سخت بود تا جایی که به محمدعلی‌شاه گفت تو از یک سگ آمریکایی کمتر هستی زیرا در آمریکا اگر یک سگ آمریکایی را بکشی مؤاخذه خواهی شد اما در ایران اگر آنها تو را بکشند نمی‌توانی کاری انجام دهی.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران با رأفت و رحمت شخصیتی بزرگ پدید آمد اما آیا ما در حفظ آن ضعف نداریم؟! پس از دوران دفاع مقدس فعالیت‌های سیاسی رشد فزاینده‌ای یافت که امری ارزشمند بود زیرا اختلاف سلیقه در شیوه مدیریت در بین فعالان سیاسی پسندیده است پس نه اصول‌گرا مذموم است و نه اصلاح‌طلب.

 

وی عنوان کرد: افراد تا زمانی می‌توانند درباره انقلاب، عقاید خود را بیان کنند که از خطوط قرمز آن عبور نکنند جمهوری اسلامی، جایگاه امام و رهبری و مردم سالاری دینی مهم ترین خطوط قرمز انقلاب هستند و کسی که آنها را نپذیرد از چارچوب نظام خارج شده است.

 

آیت‌الله سلیمانی گفت: در شرایط کنونی فضای سیاسی کشور دو نیاز عمده دارد نخستین نیاز تحمل یکدیگر و استفاده از ظرفیت هم است اینگونه نباشد که بگوییم چون فلان شخص در ستاد انتخاباتی فلان شخص بوده ما نمی‌توانیم از او استفاده کنیم و شخص کاردان را به کار نگیریم.

 

وی افزود: دومین نیاز مایه گذشتن از گروه خود و تواضع است اگر ظنون بد را از خود دور کنیم سبب رشد جامعه خواهیم شد.

 

وی بیان کرد: چنانچه این دو مورد وجود نداشته باشد هیچ دولتی دولت قبل را قبول ندارد در حالی که همه دولت‌مردان فرزندان انقلاب هستند./831/پ202/ب4

ارسال نظرات