۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۲۴۴۴۸۷
حجت الاسلام والمسلمین طائب:

مردم جهان اساس تفکر شیعه را نمی شناسند

خبرگزاری رسا ـ فرمانده قرارگاه عمار با بیان این که مداحی همانند طلبگی یک ماموریت مهم است، اظهار کرد: حفظ حریم ولایت یک وظیفه است و تبلیغ آن در جلسات مذهبی یک فریضه محسوب می شود.
حجت الاسلام و المسلمين مهدي طائب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی طائب، فرمانده قرارگاه عمار، شب گذشته در جمع مداحان حاضر در همایش مداحان و مدیران هیأت مذهبی در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان این که پیامبر اکرم(ص) فرمودند اسلام بر پنج پایه استوار است، اظهار کرد: جهاد و نماز، حج و روزه شاید از اساس اعمال مهم اسلامی باشد اما ولایت در این پنج مورد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

وی افزود: بعداز پیامبر اکرم(ص) مهم ترین بحرانی که اسلام با آن مواجه شد چه بود و چرا توده مردم در ولایت برایشان تشکیک شده بود.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طائب بابیان این‌که مساله امروز جهان اسلام این است که اساس تفکر شیعه را نمی شناسند، عنوان کرد: اگر جوانان اروپا و آمریکا بدانند که شیعه مشرک نیست و مکتبی با این غنای علمی دارد به این طور مسائل دست نمی زنند.

 

فرمانده قرارگاه عمار با بیان این‌که چرا توده مردم از حضرت علی(ع) حمایت نکردند، ابراز کرد: این همه واقعه تاریخی بدلیل این بود که دشمن حضرت علی(ع) را به گونه ای دیگر معرفی کرده بود و باید مردم را نسبت به این مسائل بصیر کرد.

 

وی ادامه داد: باید به این توجه داشت که چرا حکومت حضرت علی(ع) شکست خورد؛ حل این اساس به حل معمای ظهور به ما کمک می کند .

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طائب با بیان این‌که حضرت امیر(ع) یک هفته قبل از شهادت در خطبه های نماز جمعه مردم را به جهاد فراخواند که دشمن احساس خطر کرد و ایشان را به شهادت رساند، گفت: حضرت در نماز جمعه کوفه فرمود الجهاد، الجهاد، الجهاد؛ اما هیچ پاسخی را از میان آن همه جمعیت نشنید. این موضوع سه مرتبه از سوی حضرت تکرار شد ولی هر سه بار با سکوت جمعیت مواجه شد.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود به اهمیت و حساسیت نقش و جایگاه مداحان اشاره کرد و افزود: مداح باید یاور ولایت باشد؛ مداحی همانند طلبگی یک ماموریت خطیر و مهم است./837/پ203/ج

ارسال نظرات