۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۴۵۳۵۵

کتاب ضیافت پروردگار منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب ضیافت پروردگار؛ ثبت لحظه‌های شیفتگی در میعاد از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر منتشر شد.
کتاب ضيافت پروردگار

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب ضیافت پروردگار؛ ثبت لحظه‌های شیفتگی در میعاد نوشته زهرا احمدی از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر در زمستان 1393  چاپ و روانه بازار شد.

 

در دیباچه این کتاب آمده است: «حج، یعنی آهنگ، قصد، حرکت و هجرت از خانه خود به خانه خدا، حج نشانه‌ای از رجعت به سوی خداست. حج در یک نگرش کلی، سیر وجودی انسان به سوی خدا و نمایش رمزی و تجسم عینی فلسفه خلقت بنی‌آدم است.

 

حج، نفوس مستعد کمال را واله و شیدای خود می‌کند و مؤمنان را با شوق به دیدار معشوق، به سرزمین وحی می‌کشاند. حج، زائر را با احرام به حرم امن الهی وارد می‌کند و از زمزم معرفت سیراب می‌سازد و در مسعای صفا و مروه، صفای جان می‌دهد و در مشاعر و مشاهد مشرفه، شوق وصال ایجاد می کند.

 

کم نیستند کسانی که فضای معنوی حج و مناسک زیبای آن، در روح آنان تأثیری شگرف نهاده و تبدیل به خاطره‌ای بیادماندنی شده است. آنان که اهل قلم هستند، با مطالعه خاطرات نگاشته شده از حج، آن تجربه معنوی را احساس کرده و دیگر خوانندگان را هم به آن فضای معنوی رهنمون می‌سازند.

 

اثر پیش رو با عنوان ضیافت پروردگار، اثری عرفانی ادبی از خاطرات معنوی در حج است که به قلم زهرا احمدی نوشته شده و اثری است که برای آماده‌سازی روحی مشتاقان و منتظران سفر الهی به زیور طبع آراسته شده است».

 

در این کتاب می‌خوانیم: «پرواز به سوی افقی روشن»، «با آبروی بندگی در میعاد»، «در جست‌وجوی معرفت در مسعا»، «با رنگ خدا در عرفات»، «فریاد مرگ بر آمریکا، تبلور برائت»، «به سوی سرزمین شعور»، «وقوف در منا»، «رمی جمرات، جنگ با شیطان» و «اشتیاق ظهور، ندبه دلتنگی».

 

در ذیل موضوعی از این کتاب با عنوان  پرواز به سوی افقی روشن آمده است: روزها گذشت؛ ماه‌ها و سال‌ها که نه عمری گذشت؛ انتظاری شیرین که ذره ذره وجود و تار و پود هستی‌ام رخنه کرده بود، دل بی‌قرارم را به امید دیدار زنده نگه می داشت. کم کم دارد باورم می‌شود که تا آن لحظه فراموش‌نشدنی چیزی نمانده است.

 

پشت سرم خاطره‌ای مبهم از عمری که در انتظار گذشت و به رویم افقی روشن که حقیقتی انکارناپذیر را در پرده‌هایی از نور می‌پوشاند و من در دریایی از نور غوطه می‌خورم و دست نیازم را دراز می‌کنم به سوی آن حقیقت ماندگار. اما «خرق حجب نور» هم نورانیتی را می‌خواهد که در کوله‌بار من ناتوان نیست.

 

نمی‌دانم چراغ کدامین ذکر را در دل تاریکم بیفروزم تا دریچه‌ای به رویم گشوده شود. بی‌اختیار زمزمه می‌کنم: «یا رب العالمین، یا رب العالمین... یا ارحم الراحمین...» کمی روشن می‌شود، اما این روشنایی کجا و نورٌ علی نور کجا.

 

«تمام‌رخ به سوی خورشید»، «گردش دوباره به دور خانه عشق»، «سفر از دریا به دریا»، «در محضر پیامبر صلی‌الله علیه و آله»، «تکیه بر دیوار غریبی بقیع»، «لحظه‌های شیدایی کنار پنجره بقیع»، «هم‌نوا با فاطمه سلام‌الله علیها در احد»، «کنار سفره مهربانی» و «آخرین بوسه‌های نگاه» از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این کتاب است.

 

کتاب ضیافت پروردگار؛ ثبت لحظه‌های شیفتگی در میعاد نوشته زهرا احمدی به همت پژوهشکده حج و زیارت از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر در زمستان 1393 به قیمت 2700 تومان در 115 صفحه و با شمارگان 3000 نسخه در قطع رقعی منتشر شده است./907/ن602/ق

ارسال نظرات