۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۴۶۱۴۳
وزیر ارتباطات:

سیاست دولت جهت دهی امکانات ارتباطی به سمت مناطق محروم است

خبرگزاری رسا ـ وزیر ارتباطات گفت: یکی از سیاست هایی که رئیس جمهور به دنبال آن هستند، جهت دهی امکانات به سمت مناطق محروم و از جمله روستا ها است که در همین راستا اکنون پس از روستاهای بالای 20 خانوار، در حال تلاش برای ایجاد این امکان در روستاهای بالای 10 خانوار هستیم.
محمود واعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمود واعظی، وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در نشست خبری که پس از افتتاح دروازه بین الملل اینترنت کشور برگزار شد، به سوالات رسانه های خراسان رضوی پاسخ گفت.

 

وی اظهار کرد: تنها تغییری که در ارتباط با تلفن همراه رخ داده، اضافه شدن نسل 3 و 4 است که همه می توانند با پرداخت هزینه از اینترنت استفاده کنندکه برای این موضوع هم پیشنهاد ما این است که استفاده به صورت خرید بسته های اینترنتی باشد.

 

واعظی با اشاره به اقداماتی که در راستای کاهش هزینه مکالمات تلفنی صورت گرفته است، افزود: از زمان هم کد شدن تلفن ها در استان ها، 25 درصد کاهش مقدار قبوض را شاهد بودیم و این وظیفه دولت است که در این زمینه اقدام کند.

 

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فیلترینگ هوشمند سایت ها و شبکه های غیر اخلاقی اشاره و تصریح کرد: ما بنا نداریم که شبکه های اجتماعی را فیلتر کنیم و سیاست ما این است که اصولا سایت ها و شبکه هایی که محتوای مجرمانه ندارند قابل استفاده باشد ولی شبکه هایی که اکثر محتوای آن ها غیر اخلاقی و مجرمانه است تکلیفش مشخص است؛ بعضی شبکه ها هم که در حدودی محتوای غیراخلاقی و مجرمانه دارند، به جای بسته شدن کامل از طریق فلترینگ هوشمند ازدسترسی به محتوای غیر اخلاقی شان جلوگیری می کنیم.

 

واعظی در خصوص گمانه زنی هایی که درباره سرطان زا بودن دکل های مخابراتیBTS مطرح شده است، افزود: ما با یک پارادوکس مواجه هستیم؛ از طرفی اگر در مناطق مختلف دکل نصب نشود امکان سرویس دهی فراهم نمی شود که تا شعاع محدودی سرویس می دهد و از طرف دیگر اگر محدودیت برای نصب این دکل ها در نظر گرفته شود نمی توان توقع کیفیت خدمات داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر BTS های مخابراتی وجود دارد و حتی برخی معتقدند ضرر این امواج از امواج رادیویی هم کمتر است از این رو مطمئنا BTS های مخابراتی مشکلی برای سلامتی مردم ندارد.

 

وزیر ارتباطات سیاست دولت را گسترش دسترسی به فناوری های ارتباطی در سراسر کشور دانست و گفت: یکی از سیاست هایی که رییس جمهور به جد به دنبال آن هستند، جهت دهی امکانات به سمت مناطق محروم و از جمله روستا ها است و ما نیز در وزارت ارتباطات تلاش مان بر این است که بتوانیم روزی جشن اتصال تمام روستاها به ارتباطات را برگزار کنیم و در همین راستا امروز پس از روستاهای بالای 20 خانوار در حال تلاش برای ایجاد این امکان در روستاهای بالای 10 خانوار هستیم.

 

واعظی با بیان این که بیش از 8هزار روستا دارای اینترنت هستند و امیدواریم تا پایان سال94 بین 25 تا 30 هزار روستا به این امکان دسترسی داشته باشند، افزود: تقویت خدمات پستی از دیگر برنامه های وزارت بوده و در همین راستا در بیش از 14هزار روستا پست بانک در حال فعالیت است که خدمات مختلف را ارائه می دهند و ما امیدواریم تا پایان دولت ادعای اتصال تمام روستا ها به اینترنت را عملی کنیم.

 

گفتنی است پیش از شروع این نشست، وزیر ارتباطات با حضور در مجتمع مخابراتی شهید فرشچی، دروازه بین الملل اینترنت کشور در مشهد را افتتاح کرد که با بهره برداری از آن،کیفیت ارتباط و استفاده بهینه از منابع شبکه افزایش می یابد و فرصتی برای مصرف کنندگان تولید کننده محتوا ایجاد می کند./820/پ202/ب5

 

ارسال نظرات